آمادگی دانشگاه های ایران برای همکاری با مرکز فیزیک نظری ایتالیا

به گزارش ایرنا، محمد فرهادی در دیدار با فرناندو کوئیدو رییس مرکز فیزیک نظری تریست ایتالیا که به منظور شرکت در اولین اجلاس وزرای علوم کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به تهران سفر کرده است، گفت: ایجاد دفتر منطقه ای مرکز فیزیک نظری تریست ایتالیا در تهران می تواند به ارتقای سطح همکاری های دوجانبه بینجامد.

فرهادی خاطرنشان کرد: می توانیم در زمینه سایر رشته ها از جمله مهندسی ژنتیک مرکز فیزیک نظری تریست ایتالیا همکاری داشته باشیم.

رییس مرکز فیزیک نظری تریست ایتالیا نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در تهران و شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد گفت: در طول یکسال گذشته برای دومین بار است که به تهران سفر می کنم و در طول این مدت نیز از موسسه زلزله نگاری بازدید داشته وخواهان افزایش همکاری ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال ایجاد دفاتر در سایر کشورها هستیم و تلاش داریم تا شبکه ای از دانشمندان را در زمینه های مختلف از جمله مقابله با گرم شدن کره زمین ایجاد کنیم.

رییس مرکز فیزیک نظری تریست ایتالیا افزود: بنا داریم تا فارغ از هر نوع مساله سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از تمامی دانشمندان برای توسعه علم حمایت کنیم.

ایران و مرکز فیزیک نظری تریست ایتالیا در سال جهانی نور (سال جاری) برآن هستند تا همکاری های خود را افزایش دهند.

اجلاس وزیران علوم، فناوری و نوآوری جنبش عدم تعهد با شعار علم، فناوری و نوآوری برای توسعه پس از سه روز فعالیت امروز (پنجم اسفند ماه ) به کار خود پایان می دهد.

نمایندگان 58 کشور و 9 نهاد علمی و بین المللی در اجلاس تهران حضور دارند که از این میان 31 کشور در سطح وزیر در این اجلاس شرکت دارند.