اعطای 740 میلیون تومان تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش‌بنیان همدان در نیمه اول امسال

 دکتر "مجید کزازی" در نشست هم‌اندیشی شرکت‌های دانش‌بنیان استان با اشاره به نیازهای اساسی شرکت‌های دانش‌بنیان، عنوان کرد: مشاوره‌های تجاری‌سازی و بازاریابی، مشاوره‌های علمی و فنی، شرکت در نمایشگاه‌ها و فن‌بازار، درخواست تسهیلات، معرفی به سازمان‌های ذیربط، درخواست فضای استقرار اداری، درخواست فضای کارگاهی، معرفی سرمایه‌گذار و استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی از جمله این نیازهاست.

وی با بیان اینکه باید برای بازارهای شرکت‌های دانش‌بنیان نیز فکری شود، گفت: سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان دارای برگشت سرمایه و بازخورد قابل توجهی است.

کزازی در ادامه اظهار کرد: در شش ماهه ابتدای امسال 740 میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار شرکت‌های دانش بنیان استان قرار داده شد که این شرکت‌ها توانستند 16 میلیارد و 400 میلیون تومان فروش داشته باشند.

کزازی اضافه کرد: همچنین در این مدت، واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد استان در قبال 150 میلیون تومان که شرکت‌های دانش‌بنیان در اختیار آن ها قرار دادند، یک میلیارد و 300 میلیون تومان فروش داشتند که نشان‌دهنده بازدهی خوب این شرکت‌ها است.

به گزارش ایسنا،وی در ادامه گفت: سایت پارک علم و فناوری استان تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا اواخر سال آینده باید هشت هزار مترمربع تحویل شرکت‌های دانش‌بنیان برای استقرار شود.

سرپرست پارک علم و فناوری استان همدان، با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری دارای ماموریت‌های مختلفی در حوزه نظارت و حمایت است، تصریح کرد: پارک علم و فناوری استان همدان، برنامه‌های خود را در هفت محور راهبردی شامل توسعه کمی و کیفی شرکت براساس پتانسیل‌های استانی، ارتقاء ساختار براساس خدمات، انتقال تجاری‌سازی، فناوری توسعه زیرساخت‌های عمرانی، توسعه زیرساخت‌های مدیریت سازمانی، گسترش تعامل‌های بین‌المللی و گسترش مراکز فناوری در سطح استان تدوین و تصویب کرده است.

وی به تعداد مراجعه‌کنندگان به شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره و عنوان کرد: در سال 90 تعداد 320 نفر و امسال 486 نفر به این شرکت‌ها مراجعه کرده‌اند و بیش از 80 درصد مراجعه‌کنندگان دارای تحصیلات عالی هستند.

کزازی اظهار کرد: براساس نظرات و ارزیابی‌ها، تعداد قابل توجهی از طرح‌ها شامل طرح شرکت‌ دانش‌بنیان، 32 طرح‌های مستقر در دوره رشد، 28 طرح مستقر در دوره پیش‌رشد و دو طرح در دوره کانون مورد ارزیابی قرار گرفته است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا