بازسازی چهره دزد دریائی 500 ساله

کاوش ها و پژوهش های باستان شناسی در منطقه نیوهاون در ادینبورگ ، اسکاتلند ، منجر به کشف بقایای یک بندرگاه و کارگاه ساخت کشتی در یک دهکده باستانی ماهیگیری شد . در این محوطه همچنین بقایای استخوان های ساکنان این دهکده نیز به دست آمد که در شرایط مناسبی باقی نمانده اند و مطالعات انجام شده روی این استخوان ها حاکی از تعلق داشتن آن ها  به قرون شانزدهم و هفدهم میلادی است .

یکی از کشفیات جالب در این دهکده باستانی ، کشف میدان مجازات است . در حاشیه این روستای قدیمی یک میدان اعدام که چوبه دار در آن قرار داشت کشف شده است که احتمالا در آن افرادی مانند جادوگران و دزدان دریایی مجازات می شدند

یکی از کشفیات جالب در این دهکده باستانی ، کشف میدان مجازات است . در حاشیه این روستای قدیمی یک میدان اعدام که چوبه دار در آن قرار داشت کشف شده است که احتمالا در آن افرادی مانند جادوگران و دزدان دریایی مجازات می شدند . در کنار این میدان همچنین بقایای جسد یک مرد کشف شد که بر اساس بررسی های صورت گرفته ، در پنجمین دهه زندگی خود قرار داشته و احتمالا به دلیل انجام عملی مجرمانه مانند دزدی یا همکاری با دزدان دریایی ، اعدام شده بود .

پژوهشگران درباره این جسد و توجیه وجود آن در این میدان اعتقاد دارند که احتمالا جسد افراد اعدام شده به منظور ایجاد رعب و وحشت و ایجاد ترس در بین سایر مردم ، برای مدتی در میدان اعدام باقی می ماند  و شواهد نشان می دهد که این اجساد پس از مدتی در قبرهایی کم عمق و بدون هیچ نشانه ای دفن می شدند .

در همین رابطه ریچارد لویز از اعضای این تیم تحقیقاتی اعلام کرد : ادینبورگ دارای پیشینه ای بسیار عجیب و جذاب است و بسیاری از شواهد و مدارک باستان شناسانه ای که ما در کاوش های خود کشف می کنیم ، در جاهائی است که بسیار عجیب هستند .

 لازم به توضیح است که پژوهشگران با استفاده از بقایای جمجمه این فرد اعدام شده و استفاده از برنامه شبیه ساز کامپیوتری ، موفق به بازسازی چهره وی شده اند .

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا