تجهيز نشريات جهاد دانشگاهي به سامانه مديريت يکپارچه نشريات (سمينا)

به گزارش روابط عمومي پژوهشکده ICT جهاد دانشگاهي، نشريات علمي جهاد دانشگاهي به سامانه مديريت يکپارچه نشريات (سمينا) به نشاني http://www.saminatech.irکه به تازگي توسط مرکز خدمات تخصصي توسعه نرم‌افزار اين پژوهشکده طراحي و راه‌اندازي شده استمجهز خواهند شد.

شيرين گيلکي مدير انتشارات پژوهشکده ICT جهاد دانشگاهي ضمن اعلام خبر فوق افزود: طي هماهنگي صورت‌گرفته با معاونت پژوهش و فناوري جهاد دانشگاهي و دبير شوراي نظارت بر نشريات اين نهاد مقرر شده در آينده‌اي نزديک نشست آموزشي با حضور مديران مسئول، سردبيران و کارشناسان نشريات جهاد دانشگاهي به منظور معرفي هر چه بيشتر اين سامانه و آشنايي با فرايند مديريت و انتشار الكترونيكي نشريات برگزار گردد.

گيلکي خاطر نشان کرد: از جمله امتيازات اين سامانه نسبت به ساير سامانه‌هاي مشابه اين است که سامانه مديريت يکپارچه نشريات (سمينا) به نرم‌افزار مشابهت‌ياب متون فارسي در مقالات علمي مجهز بوده و اين موضوع براي شناسايي مقالاتي که درصد مشابهت زیادی با سایر مقالاتدارند کمک قابل توجهي به دست‌اندرکاران نشريات علمي خواهد کرد.

وي همچنين از همکاري اين سامانه با مرکز اطلاعات علمي جهاد دانشگاهي (SID) به عنوان ديگر مزيت سامانه مديريت يکپارچه نشريات (سمينا) اشاره کرد و افزود: علاوه بر نشریات جهاد دانشگاهی سایر نشرياتي که در پايگاه مرکز اطلاعات علمي جهاد دانشگاهي نمایه می شوند نیز به طور رايگاناز اين سامانه استفاده خواهند کرد.

گيلکي اضافه کرد: سامانه مديريت يکپارچه نشريات (سمينا) تاکنون براي 15 نشريه پياده‌سازي صورت گرفته است که از آن جمله مي‌توان به نشريات «راهبرد»، «روابط خارجی» و «راهبرد اجتماعي فرهنگي» و …وابسته به مرکز تحقيقات استراتژيک اشاره کرد که در هفته پژوهش نيز مورد بازديد آيت‌اله علي اکبر هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام قرار گرفت.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا