گردشگران در کدام شهرها بیشترین پول را خرج می‌کنند؟

این گزارش توسط  MasterCard 2015 Global Destination Cities Index ارائه شده که میزان سالانه گردشگران بین‌المللی را در 132 شهر دنیا بررسی می‌کند .این اطلاعات از منابع رسمی یا داده‌های مبتنی بر نظرخواهی از گردشگران بدست می‌آید.

گردشگرانی که در سال 2015 از لندن دیدن کردند، حدود 20.23 میلیارد دلار (افزایش 2.3 درصدی نسبت به سال 2014) را در این شهر خرج کردند و این شهر را در میان شهرهای دیگر دنیا در رده نخست قرار دادند.

پس از آن گردشگران بیشترین پول (حدود 17.37 میلیارد دلار) را در شهر نیویورک خرج کردند و این میزان نسبت به سال 2014 افزایش یافته بود. در رده سوم، پاریس قرار دارد که گردشگران در سال 2015، میزان 16.61 میلیارد دلار را در این شهر خرج کردند. شهرهای سئول، سنگاپور، بارسلونا نیز در میان 10 شهر برتر دنیا قرار دارند.

بانکوک که با میزان خرج کردن 12.36 میلیارد دلاری توسط گردشگران در رده هفتم جای دارد، بالاترین سرعت رشد را از این لحاظ دارد و گردشگران  در مقایسه با سال 2014، حدود 11.8 درصد هزینه بیشتری در این شهر کردند.

توکیو با کاهش 6.8 درصدی، بیشترین افت را در میان شهرهای موردنظر تجربه کرد و این شهر از فهرست 10 شهر برتر دنیا از لحاظ هزینه‌کردن گردشگران خارج شد. سیدنی نیز از این لحاظ افت 4.8 درصدی را تجربه کرد.

افت هزینه‌کردن گردشگران در سال 2015 در تعدادی از کشورها می‌تواند نتیجه کاهش ارزش واحد پول آن‌ها در مقابل دلار امریکا باشد. واحد پول تایلند، مالزی و ترکیه در مقابل دلار افت کرد اما هزینه‌کردن گردشگران در این کشورها افزایش یافت و این موضوع اثرات کاهش ارزش واحد پول آن‌ها را جبران کرد.

نمودار پایین میزان خرج کردن پول توسط گردشگران را در 10 شهر برتر دنیا نشان می‌هد.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا