روز بین‎‏المللی مردمان بومی

سینا پرس :مردم بومی عمدتا به بخشی از جوامع بشری گفته می‎شود که هنوز بر پایه دانش و سبک زندگی سنتی گذران عمر می‎کنند. معمولا در جوامع بومی آهنگ توسعه کندتر از جوامع دیگر است. علت این کندی آن است که عموما جوامع بومی بر پایه یافته‎ها و دانش سنتی خود و همچنین برقراری تعادل بین داشته‎ها و نیازهای جامعه شان راه توسعه را پیش می‎گیرند. به نوعی می‎توان گفت که جوامع بومی به پایداری توسعه بیش از سایر جوامع توجه می‎کنند. توجه جوامع بومی به منابع طبیعی به عنوان مهمترین اهرم توسعه، باعث شده تا مجامع علمی جهان امروزه توجه بیشتری به دانش بومی نشان دهند. روز 9 اوت (آگوست) مصادف با 18 مرداد ماه به عنوان روز جهانی مردم بومی شناخته می‎شود.

در این راستا  سازمان ملل سال ۲۰۱۴ را به عنوان سال بین المللی کشاورزی خانوادگی نامگذاری کرد. این سازمان با بیان اینکه حدود ۵۰۰ میلیون مزرعه خانوادگی که بیش از ۲ میلیارد انسان روی آن کار می کنند، نقش کلیدی در تولید و مصرف غذا در جهان دارا هستند، امسال ( سال ۲۰۱۴) را سال بین المللی کشت وکشاورزی خانوادگی نامید.

 از طرف دیگر، این یک فرصت برای تشویق کاهش گرسنگی جهانی و تغییر از "ایمنی غذا" و ارتقای آن به " ایمنی تغذیه همگانی" است. جنبش برای کاهش فقر غذایی در جهان به شدت وابسته به غلات مانند گندم و برنج است که کالری بدن را تامین می کند.اما افزایش کالری به تنهایی کافی نیست و رژیم های غذایی بهتر و سالم تر برای بهبود تغذیه نیاز است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا