نقش فرهنگ در تغییرات آوایی حیوانات

بر اساس بررسی های محققین دانشگاه دوک آمریکا، موش های نر برای جلب موش ماده با فرکانس های فراصوتی آواز سر می دهند و نکته جالب تر این است که تمام گونه های جوندگان نر برای جلب ماده ها از سیستم صوتی پیچیده ای استفاده می کنند.همچنین گیبون ها (میمون دراز دست انسان نما) در طول زندگی خود فرا می گیرند تا چگونه آوازهای خاصی را سر دهند. گیبون ها هر روز صبح در دسته های دوتایی که متشکل از نر وماده است برای دفاع از قلمرو خود آواز سر می دهند و این مهارتی است که باید آن را یاد بگیرند و گیبون های مادر عهده دار این وظیفه هستند.در همین حال آهنگ وال ها هم در طول زمان تغییر کرده است و در میان گروهای مختلف، آوازهای متفاوتی از وال ها وجود دارد که این بیانگر نوعی فرهنگ در میان آنها است.

اما در میان گونه های مختلف جانوری تنها پرندگان می توانند نوعی موسیقی واقعی را اجرا کنند و از آن برای دفاع از قلمرو، جلب جفت خود و تظاهر استفاده می کنند. 

به گزارش مهر، پیش از این محققین بر این باور بودند که تنها انسان قادر به ایجاد آهنگ بر پایه ریتم است اما در بررسی ها اخیر بر روی طوطی های کاکل دار مشخص شد که این پرنده همچون انسان قادر به ایجاد ریتم در تولید صدای آهنگین خود است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا