برگزاری نشست آتی اعضای اپسکو به میزبانی ایران

 حسن بهرامی روز چهارشنبه در حاشیه معارفه رئیس جدید پژوهشگاه فضایی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایران یکی از اعضای سازمان اپسکو است و رئیس سازمان فضایی به عنوان نماینده کشورمان در جایگاه ریاست این سازمان قرار دارد. 
بنیانگذاران اپسکو چهار کشور چین، ایران، پاکستان و تایلند هستند و در نهایت در سال 2008 پس از تصویب اساس نامه در مجالس این کشورها، اساس نامه نهایی در سال 2008 در پکن به امضای وزرای کشورهای عضو رسید.
در حال حاضر کشورهای ایران، چین، پاکستان، بنگلادش، تایلند، مغولستان، ترکیه و پرو اعضای اپسکو هستند.
این سازمان که مرکز آن در چین قرار دارد، به طور رسمی در سال 2008 آغاز به کار کرد.
فعالیت در زمینه های آموزش و تربیت نیروی انسانی، انجام پروژه های صلح آمیز مشترک در حوزه فضا و ماورای جو و استفاده و بهره وری از ماهواره از جمله ماموریت های این سازمان است.
رئیس سازمان فضایی ایران هدف از برگزاری نشست اعضای اپسکو در ایران را گسترش فعالیت ها و همکاری های ایران در زمینه های فضایی عنوان کرد. 
بهرامی گفت: این پژوهشگاه زیرمجموعه سازمان فضایی ایران است و درنظردارد با پژوهشگاه هوافضا که زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، ارتباط برقرار کرده و تعاملات خود با این پژوهشگاه را نیز افزایش دهد. 
وی افزود: سازمان فضایی ایران همچنین خواهان افزایش تعاملات خود با بخش خصوصی در زمینه هوایی و فضایی است. 
به گزارش ایرنا،بهرامی یادآور شد: رفع نیاز ماهواره ای کشور و نیز پرتاب ماهواره به مدار زمین از جمله اقداماتی است که اکنون از طرف سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه های مرتبط با آن آغاز شده است. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا