فدراسیون علوم و فناوری کشورهای اسلامی تشکیل می شود

 'محمدرضا گلرو' در افتتاحیه اولین اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی ابراز امیدواری کرد: در پایان این اجلاس در طی دو روز آینده فعالیت رسمی فدراسیون علوم و فناوری کشورهای اسلامی به طور رسمی اعلام شود.
وی تکیه بر علم و فناوری را بهترین راه قطع وابستگی کشورهای اسلامی به بلوک استعماری و صهیونیزم برشمرد و گفت: این قطع وابستگی، فضای مناسبی برای تصمیم گیری مستقل در کشورهای اسلامی ایجاد خواهد کرد.
معاون اجرایی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: اگر ظرفیت کشورهای اسلامی را در میان خودمان به اشتراک بگذاریم، آنقدر فرصت اقتصادی به دنبال آن رقم خواهد خورد که هیچ نیازی به تجارت با دیگران نخواهیم داشت و از هرگونه وابستگی و تحریم خارج خواهیم شد.
وی ادامه داد: خروج از انجمادی که توسط بیگانگان در کشورهای اسلامی ایجاد شده است، نیاز به یک باور جدی و جمعی دارد زیرا آنها به ما تلقین می کنند برای اینکه حقوق اسلامی رعایت شود باید سایر مذاهب اسلامی را توهین و تخطئه کنیم.
گلرو با بیان این که گروه های تکفیری نه به شیعه و نه به سنی وابستگی دارند، ادامه داد: این گروه ها وابسته به صهیونیزم هستند و سنخیتی با اسلام ندارند و در پی ایجاد تفرقه میان مسلمانان هستند.
دبیر اجرایی اولین اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی تصریح کرد: در سال های اخیر در جهان اسلام مواجه با به بار نشستن تفرقه ای هستیم که توسط استکبار از سال ها قبل کاشته شده و الان میوه آن را به نام داعش، گروه های تکفیری و خودسر می بینیم.
وی تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت و توسعه دیپلماسی وحدت در جهان اسلام را یادآور شد و گفت: براساس این ماموریت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی کار جدی در این حوزه را آغاز کرد و با توجه به این که مباحث فقهی و نظری در این حوزه به اندازه کفایت مطرح شده بود، در صدد برآمدیم که رسیدن به وحدت عملی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
گلرو خاطرنشان کرد: وحدت عملی در لایه های مختلف جامعه شکل می گیرد که یکی از مهمترین لایه ها، فناوران و صاحبان علم هستند، زیرا اگر فرهیختگان جامعه به یک باور برسند قطعا آن باور در جامعه عینیت خواهد یافت.
وی ادامه داد: در سنوات اخیر پس از پیام تاریخی مقام معظم رهبری مبنی بر جنبش علمی ، تولید علم در ایران دچار یک تحول جدی شد و امروز ایران به عنوان یک قدرت برتر علمی در عرصه های مختلف جهانی مطرح است و همین موضوع ، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را بر آن داشت که گفتمان علم و فناوری بر پایه وحدت اسلامی را به عنوان گفتمانی جدید مطرح کند. 
معاون مجمع تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز بر پایه تلاش چندین ساله در رتبه بندی های جهانی جایگاه مناسبی در حوزه تولید علم پیدا کرده و حاضر است دستاوردهای علمی خود را با برادران مسلمان خود در دیگر کشورها به اشتراک بگذارد و در مقابل آمادگی دارد پذیرای علم و فناوری کشورهای اسلامی باشد. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا