پنل تخصصی تشریک مساعی کشورهای اسلامی جهت توسعه پایدار کشورهای آفریقایی

سید احمدرضا علایی طباطبایی مدیر کل دفتر تبادل فناوری در بیستمین کنفرانس آکادمی جهان اسلام، گفت: این آکادمی که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با عنوان فناوری و نوآوری، محوریت آینده بشریت برگزار می شود امروز به کار خود پایان خواهد داد. 
علایی افزود: در راستای عنوان این برنامه که فناوری و نوآوری محوریت آینده بشریت است، یک برنامه دو روزه با حضور اعضای آکادمی جهان اسلام از کشورهای مختلف تدارک و توسط خود آکادمی برگزار شد. 
به گفته علایی آکادمی متشکل از 57 کشور است که در این کنفرانس نمایندگان 21 کشور حضور دارند و در طی این دو روز در خصوص مسائل و چالش­های جهان اسلام در حوزه علم و فناوری بحث و تبادل نظر کردند. 
وی با اشاره به برنامه­های روز دوم بیستمین کنفرانس آکادمی جهان اسلام ،یادآور شد: برای روز دوم یک پنل تخصصی با موضوع تشریک مساعی کشورهای اسلامی برگزار شد که مسئولیت این پنل را پروفسور اقبال پارک از آفریقای جنوبی به عهده داشت و اعضای پنل را نیز از 3 کشور آفریقایی سودان، سنگال، کنیا و دو نفر از اعضای آکادمی از کشور فرانسه تشکیل می­دادند. 
مدیر کل دفتر تبادل فناوری خاطر نشان کرد: دومین پنل تخصصی امروز با محوریت وضعیت کنونی دنیای اسلام در حوزه پژوهش­های مشترک برگزار شد که آکادمیسین هایی از مالزی، ایران، و بنگلادش در آن شرکت کردند. 
وی تصریح کرد: پس از برگزاری این پنل تخصصی اختتامیه این کنفرانس برگزار شده و بیستمین کنفرانس آکادمی جهان اسلام به میزبانی ایران به کار خود پایان می ­دهد. 
به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علایی در پایان خاطر نشان کرد: این کنفرانس فضایی برای شبکه سازی و ایجاد ارتباط بین اعضای آکادمی علوم جهان اسلام که در کشورهای مختلف جهان اسلام هستند فراهم می­ کند و بیانیه پایانی آن نیز پس از تدوین در اختیار ایران قرار می ­گیرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا