هواپیمای خورشیدی سولار ایمپالس 2 آماده پرواز در سال آینده

این هواپیما تقریبا نیمی از سفر دور دنیای خود را بدون استفاده از حتی یک قطره سوخت انجام داد، اما باتری آن طی پرواز پنج روزه از ژاپن به هاوایی در ماه ژوئیه آسیب دید و آن را چند ماه زمین‌گیر کرد.

به گفته اکساندرا گیندروز، سخنگوی شرکت سولار ایمپالس، این پروژه به اندازه کافی بودجه مالی جمع‌آوری کرده تا تعمیرات را تکمیل کرده و مرحله بعدی عملیات را پشتیبانی کند.

آندره بورشبرگ، خلبان سولار ایمپالس 2 در مصاحبه‌ای اظهار کرد که این تاریخ آغازگر دریچه انرژی بهینه است زیرا روزها بلندتر و شبها کوتاهترند.

البته هنوز جزئیات مرحله بعدی پرواز اعلام نشده و مقاصد بعدی بین ونکوور، سان‌فرانسیسکو، لس‌آنجلس و فونیکس متغیر است.

با این حال برنامه اصلی برای خروج از آمریکا از فرودگاه جی اف کندی نیویورک برای عبور از اقیانوس اطلس همچنان پابرجاست.

این هواپیما که با 17 هزار سلول خورشیدی نیروی خود را تامین می‌کند، در روز 9 مارس (18 اسفند 93) از امارات متحده عربی سفر خود را آغاز کرد. هدف این پروژه ترویج انرژی‌های تجدید‌پذیر از طریق یک پرواز دور جهان است.

به گزارش ایسنا , اگرچه مشکلاتی در این ماموریت جدای از آسیب دیدن باتری پیش آمد که از آن جمله باید به مشکل چشمی اشاره کرد که بورشبرگ را مجبور به بازگشت به سوئیس کرد. بورشبرگ و همکارش برتراند پیکارد این پرواز جهانی را بین خود تقسیم کرده‌اند و به نوبت هواپیما را هدایت می‌کنند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا