همکاری برترین دانشمندان خون شناسی جهان

بر اساس قرار داد جدید همکاری های پژوهشی بین دانشمندان ایالات متحده آمریکا و پزشکان و محققان ایتالیائی ، دور جدیدی از پژوهش های مرتبط با بیماری های خونی از جمله سرطان خون و بیماری های مرتبط با غدد لنفاوی آغاز شده است .

دانشمندان ایتالیائی پس از پژوهشگران امریکائی از نظر انجام مطالعات این حوزه و منتشر کردن آن ها در ژورنال های بین المللی معتبر ، در رده دوم قرار دارند . این نخستین قرار دادی است که انجمن هماتولوژی ایالات متحده آمریکا با یک همکار اروپائی در این سطح به امضا می رساند .

گفتنی است این توافق در ابتدای ماه جاری میلادی و در حین برگزاری پنجاه و هفتمین کنگره ای اس اچ 57th ASH congress در اورالاندو صورت گرفته و بر اساس آن انجمن هماتولوژی ایتالیا Italian Hematology Society (SIE) و انجمن هماتولوژی آمریکا American Society of Hematology (ASH) برنامه های جدید پژوهشی خود را در این رابطه آغاز کردند .

گفتنی است دو کشور ایالات متحده آمریکا و ایتالیا در حوزه مطالعات مرتبط با بیماری های خونی و هماتولوژی ، در سطحی بسیار بالا بوده در همین رابطه فابریزیو پانه Fabrizio Pane مدیر انجمن هماتولوژی ایتالیا اعلام کرد : " دانشمندان ایتالیائی پس از پژوهشگران امریکائی از نظر انجام مطالعات این حوزه و منتشر کردن آن ها در ژورنال های بین المللی معتبر ، در رده دوم قرار دارند . این نخستین قرار دادی است که انجمن هماتولوژی ایالات متحده آمریکا با یک همکار اروپائی در این سطح به امضا می رساند . "

بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه ، قرار داد فوق شامل راهنما و توافق های پزوهشی در حوزه های مشترک و اعطای کمک هزینه آموزشی به ده پزشک دانشمند جوان ایتالیائی که بر این اساس امکان حضور در دانشگاه های برتر ایالات متحده آمریکا را خواهند داشت و پژوهش های آن ها به طور مشترک توسط انجمن هماتولوژی ایتالیا و همتای آمریکائی اش مورد استفاده و بهره برداری قرزار خواهد گرفت .

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا