نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

هفت تا 12 سالگی بهترین سن برای اصلاح ناهنجاری های فک است

به گزارش ایرنا از دبیرخانه کنگره جراحان دهان، فک و صورت، دکتر محمد جعفریان گفت:بیمارانی که دارای ناهنجاری های مادرزادی فک هستند، با مراجعه اولیه به متخصص ارتودنسی می توانند از ردیف کردن دندان های خود شروع کنند و درمان را در ناحیه فک ادامه دهند. 

وی افزود:در صورتی که در سن مناسب درمان های لازم انجام نشود و بیمار وارد سن بلوغ شود،ادامه درمان سخت تر و فرد نیازمند به جراحی می شود. 

جعفریان اظهار کرد:برخی از این ناهنجاری ها مانند شکاف لب و کام در همان بدو تولد از طرف متخصص زنان و زایمان یا متخصص کودکان شناسایی و بر حسب نوع ناهنجاری، بیمار برای درمان راهنمایی می شود. 

وی ادامه داد:در ناهنجاری هایی که با سن رشد به صورت پیش رونده افزایش می یابد به بیماران توصیه می شود به متخصص ارتودنسی مراجعه تا با استفاده از وسایل تخصصی و نیروی رشد طبیعی صورت، تعادل منطقی را در اسکلت صورت ایجاد و بخشی از این اشکالات را اصلاح کند. 

جعفریان گفت:در افرادی که دچار ناهنجاری های ناحیه فک و صورت می شوند، عملکرد و وظیفه این ناحیه شامل جویدن، تکلم، تنفس و زیبایی دچار اختلال می شود و لازم است در بهترین زمان درمان و اصلاح شوند. 

سیزدهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران همزمان با پنجمین همایش ایمپلنت خلیج فارس و سومین جشنواره تحقیقاتی جوان از 5 تا 8 اسفند ماه 1393 در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل