استقرار بیش از 160 شرکت دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف

'مجید دهبیدی پور' روز سه شنبه در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف افزود: 10 درصد شرکت های مستقر در مرکز رشد دانشگاه شریف که حدود 17 شرکت دانش بنیان است، بیش از پنج میلیارد تومان فروش داشته اند و این از افتخارات دانشگاه به حساب می آید.
وی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد به مدت سه سال از خدمات مرکز رشد بهره مند می شوند، افزود: متاسفانه 25 درصد شرکت های مستقر در مرکز رشد با شکست مواجه شده اند، هر چند به مدت سه سال از خدمات این مرکز استفاده کرده اند.
وی ادامه داد: در مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف سالانه 50 رویداد مختلف کارآفرینی برای توسعه کارآفرینی در کشور برگزار می شود.
دهبیدی پور بیان کرد: توانمندی دانشجویان دانشگاه شریف در حوزه فنی مهندسی فوق العاده است، اما آنچه به عنوان مشکل دانشجویان مطرح می شود، کمبود آشنایی آنها به مولفه های نرم است، در دانشگاه ها کمتر به مهارت های نرم از قبیل مهارت های زندگی و آداب اجتماعی توجه کرده ایم.
وی یادآور شد: اگر بین دو مهارت نرم و سخت تطابق و تعامل ایجاد کنیم درصد کارآفرینی ما بالا خواهد رفت.
وی افزود: دانشگاه شریف به لحاظ پرورش دانشجویان در حوزه فنی و مهندسی فوق العاده است و اگر نتوانیم از آن استفاده کنیم دلیل بر کمبود اطلاعات و سطح آگاهی فرزندان ما در این حوزه نیست بلکه خودمان باید با استفاده از کمک شرکت های خصوصی و استعدادیابی از این پتانسیل بالقوه استفاده نماییم.
دهبیدی پور ادامه داد: باید به شرکت های خصوصی توانمند توجه بیشتر شود و معتقدم که با کمک بخش خصوصی توانمند و علاقه مند به کشور می توانیم قله های موفقیت را در کارآفرینی و توسعه کسب و کار فتح نماییم.
وی یادآور شد: اکنون در اطراف دانشگاه شریف 150 شرکت دانش بنیان مستقر است و این روند رو به گسترش است.
به گزارش ایرنا، هفتمین جشنواره سراسری کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف امروز با داوری هشت تیم در دو بخش ایده های نوآورانه و کسب و کارهای نوپا در دانشگاه شریف برگزار شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا