درگاه عرضه و تقاضای فناوری کشور راه اندازی شد

مراسم رونمایی از سامانه اینترنتی درگاه عرضه و تقاضای فناوری روز دوشنبه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.
مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران درباره ویژگی های این سامانه به خبرنگار ایرنا گفت: درگاه تجاری سازی فناوری، در واقع یک فن بازار است که امکان عرضه انواع فناوری های توسعه یافته در کشور را فراهم می سازد.
شروین امیری افزود: فناوری ها قبل از عرضه در این سامانه باید از سوی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی مورد ارزیابی قرار گیرند تا واقعی بودن آنها به تایید برسد.
به گفته امیری، امکان انتقال این سامانه بر روی گوشی های تلفن همراه دارای سیستم عامل های IOS و اندروید فراهم شده و لینک آن نیز بر روی سایت اینترنتی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران قرار داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: صاحبان فناوری می توانند آن دسته از فناوری های خود که توسعه یافته اند در این سامانه معرفی می کنند و علاوه بر این، امکان ارائه ایده های فناورانه نیز در آن امکان پذیر است.
عضو هیات علمی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ادامه داد: از سوی دیگر، صاحبان سرمایه می توانند با مشاهده و اطلاع از طرح های فناورانه با صاحبان این طرح ها ارتباط برقرار کرده و تقاضای خود را مطرح کنند.
وی از برپایی کارگاه های آموزشی ثبت اختراع و پتنت، آشنایی با مفاهیم مالکیت فکری و مباحث مرتبط با فناوری های مختلف با همکاری 7 پژوهشکده سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در محل غرفه این سازمان در شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار خبر داد.
به گزارش  ایرنا، شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار امروز 23 آذرماه با حضور وزیران علوم، تحقیقات و فناوری، صنعت، معدن و تجارت و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد و تا پنجشنبه 26 آذرماه ادامه خواهد داشت.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا