خانه ای که تغییر شکل می دهد

تا به حال به این فکر کرده‌اید که فرم خانه‌تان را تغییر دهید؟ این فکر به ذهن معماران هلندی رسیده و طرح مفهومی از خانه‌ای با نام «خانه تتریسی» را ارائه داده‌اند که سیستم مدولاری از بلوک‌ها دارد که می‌توانند با آرایه‌های مختلف روی هم قرار گیرند شکل خانه را تغییر دهند.

 خانه تتریسی توسط معمار شرکت «یونیورس» با نام جانجاپ روجسونارس طراحی شده است که نخستین بار ایده آن در سال 2009 به دنبال درخواست یک مشتری به ذهنش رسید. این مشتری درخواست طرح خانه‌هایی را داده بود که دید 360 درجه داشتند. در آن زمان، معماران این شرکت نتوانستند خواسته او را مرتفع کنند اما به تازگی با ایده‌ای بزرگتر از آن خانه تتریسی را طراحی کرده است.

خانه‌ها معمولا از بلوک‌ها یا آجرهایی ساخته‌ می‌شوند که در کنار هم چیده می‌شوند و در ردیف بالا روی هم و ساکنان خانه می‌توانند اجزای خانه مثل حمام یا آشپزخانه را در جایی از خانه که می‌خواهند، قرار دهند. اما آجرهای خانه تتریسی فولادی هستند و حتی نمای آن مثل بالکن را می‌توان به آن اضافه کرد. در واقع، آجرهای فولادی این خانه به راحتی و بدون نیاز به جرثقیل می‌توانند در اطراف یکدیگر حرکت کنند و بعدا به جای خود برگردند.

به گزارش آنا،خانه تتریسی 175 مترمربع مساحت دارد ولی از آنجاکه اجزای آن قابلیت حرکت دارند، مساحت آن قابل تغییر است. شرکت یونیورس می‌گوید که طرح نهایی این خانه آماده است و این شرکت برای ساخت اولین خانه تتریسی آماده است. این شرکت همچنین ادعا می‌کند که این خانه در عین ظاهر عجیب و زیبایی که دارد، به گونه طراحی شده که کمترین مصرف انرژی را دارد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا