گزارش تصویری از نسل جدید قطارهای مغناطیسی شناور در هوا

نسل جدیدی از قطارهای مغناطیسی شناور در هوا که با عنوان قطارهای ماگلو maglev railway شهرت دارند در کشور چین در حال ساخت است . بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه ، این خط جدید قطارهای مغناطیسی روز هشتم دسامبر ( برابر با هفدهم آذرماه ) آغاز به فعالیت کرده و دو منطقه چانگ شا Changsha را به فرودگاه هوانگ هوا Huanghua Airport متصل می کند . فاصله این خطر آهن 18 و نیم کیلومتر است .

قطار های ماگلو به گونه ای از قطار ها گفته می شود که بر اثر نیروی مغناطیس در هوا شناور شده با ریل های خود فاصله اندکی دارند و به این ترتیب با کاهش میزان مقاومت در برابر قطار ، سرعت آن افزایش یافته و در مصرف انرژی نیز صرفه جوئی می شود .

قطار های ماگلو به گونه ای از قطار ها گفته می شود که بر اثر نیروی مغناطیس در هوا شناور شده با ریل های خود فاصله اندکی دارند و به این ترتیب با کاهش میزان مقاومت در برابر قطار ، سرعت آن افزایش یافته و در مصرف انرژی نیز صرفه جوئی می شود . از دیگر ویژگی های این قطار ، عدم وجود لرزه و تکان در بدنه آن است . در حقیقت در این روش ، نیروی مغناطیس موجب شناور شدن قطار و حرکت بدون لرزش آن رو به جلو می شود . بر اساس اظهارات کارشناسان ، این نسل جدید از قطارها با مصرف نمی از انرژی مورد نیاز هواپیماها می توانند با همان سرعت حرکت کرده و به مقصد برسند .  قطارها ماگلو در انواع سرعت رده میانه و سریع ساخته می شوند که حداکثر سرعت آن ها 580 کیلومتر در ساعت تخمین زده می شود .

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا