انتشار اسناد تاریخی نسل کشی نانجینگ

بر اساس گزارش خبرگزاری شین هوا ، این اسناد برای نخستین بار در تاریخ هشتم دسامبر ( برابر با هفدهم آذر ماه ) به نمایش عمومی گذاشته شد . این اسناد شامل 15 سند مهم از مجموعه 2 هزار و 784 سندی است که در رابطه با این نسل کشی تاریخی وجود دارد .

برای سال های طولانی موضوع کشتار و نسل کشی نانجینگ موضوع مناقشه سیاسی بین چین و ژاپن محسوب می شده و ژاپنی ها با عدم پذیرفتن این رویداد ، آن را یک بزرگنمائی و اغراق از سوی مسئولان چینی جهت تخریب چهره زاپن در عرصه بین المللی می دانستند .

بر اساس گزارش های مستند تاریخی ، در روز سیزدهم دسامبر سال 1937 ؛ شهر نانجینگ در شرق کشور چین توسط سربازان ژاپنی تصرف شده و اهالی این شهر به مدت شش هفته توسط اشغالگران به خاک و خون کشیده شدند . در این هزاران نفر کشته شده و تعداد زیادی از ساکنین شهر مورد تجاوز قرار گرفتند .

 برای سال های طولانی موضوع کشتار و نسل کشی نانجینگ موضوع مناقشه سیاسی بین چین و ژاپن محسوب می شده و ژاپنی ها با عدم پذیرفتن این رویداد ، آن را یک بزرگنمائی و اغراق از سوی مسئولان چینی جهت تخریب چهره زاپن در عرصه بین المللی می دانستند . این موضوع سبب شده بود که تا پیش از انتشار اسناد فوق الذکر ، اعداد و ارقام متفاوتی برای این نسل کشی خونین عنوان شود . برای نمونه دادگاه بین المللی نظامی ، تعداد کشته شدگان این نسل کشی را 260 هزار نفر عنوان کرده است در حالی که مقامات چینی اعتقاد دارند دست کم در این کشتار گسترده 300 هزار نفر جان باختند .

انتشار این اسناد تاریخی جدید می تواند به عنوان سندی قطعی برای این اقدام خونبار در تاریخ قرن بیستم پذیرفته شده و آن را به بایگانی تاریخ بسپارد .

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا