دوره تخصصی آزمون غیرمخرب جوش به روش مایعات نافذ برگزار شد

داود عندلیب اردکانی، رییس مرکز علمی کاربردی اردکان در گفت‎‎وگو با ایسنا در اردکان، هدف از برگزاری این دوره را تعامل هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه و ارتقای علمی دانشجویان و پژوهشگران حوزه صنعت بیان کرد و افزود: همانگونه که از نام مراکز علمی کاربردی بر می‎‎آید، توجه ویژه به کاربردی کردن مباحث علمی و تلفیق علم و عمل در محیط کار است.

وی با ابراز خرسندی از استقبال بی‌نظیر دانشجویان و صنعتگران در این دوره آموزشی از آن به عنوان نقطه عطف پژوهش در صنعت استان یاد و اظهار کرد: امیدواریم با برپایی دوره‌های مشابه به ویژه مسائل مرتبط با حوزه صنعت بتوانیم در جهت ارتباط این دو قطب بزرگ چرخه تولید کشور یعنی علم و صنعت، گامی مثبت برداریم.

عندلیب اردکانی با تاکید بر ظرفیت محدود این دوره با اعلام این که این مرکز در ادامه برای برگزاری کارگاه‎‎های آموزشی برنامه‎‎ریزی خواهد کرد، افزود: با توجه به استقبال گسترده دانشجویان و ظرفیت محدود، به زودی دوره‎‎هایی در همین راستا و با حضور اساتید مجرب را در برنامه‏‏‎‎های آتی این مرکز خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: دوره تخصصی آزمون غیر مخرب جوش در دو نوبت صبح و عصر با حضور رییس انجمن خوردگی ایران و 43 نفر شرکت‎‎کننده از بین دانشجویان و علاقه‎‎مندان این حوزه در مرکز آموزش علمی کاربردی اردکان برگزار شد که اکثر شرکت کنندگان آن شاغل در حوزه صنعت این شهرستان هستند.

گفتنی است، در این دوره‎‎ آموزشی در خصوص آزمون PT شناسایی به ویژه شناسایی ترک و منفذ در جوش، شناسایی عیوب سطحی در ریخته گری، شناسایی ترک ناشی از خستگی در اجسام تحت تنش مباحثی مطرح شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا