رتبه دانشگاه آزاد در پایگاه ESI

دکتر حسین‌زاده لطفی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد با اعلام خبر فوق گفت: دانشگاه آزاد اسلامی رتبه 187 معتبرترین دانشگاه را کسب کرد که تعداد مقالات دانشگاه آزاد در سامانه ISI بی‌تأثیر در این رتبه نبوده است.
 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد ادامه داد: نسبت دانشجویان به کل جمعیت نسبی است که طبق استاندارد در سال 2012 باید 32 درصد در کشور جمعیت دانشگاهی وجود داشته باشد که متأسفانه در کشور ما این آمار 4/14 است.
 
وی افزود: نسبت به کشورهای همسایه رتبه خوبی را نداریم و با کشورهای عربستان، گرجستان و ترکیه در حال رقابت هستیم، که در سطر این جدول روسیه با 5/53درصد و کانادا با 52درصد قرار دارند.
 
حسین زاده لطفی در پاسخ به این سؤال که چه تعدد هیأت علمی و استاد در دانشگاه آزاد فعالیت می‌کنند؛ گفت: 30573 عضو هیأت علمی، 2548 استاد نیمه وقت و 37هزار استاد مدعو در دانشگاه آزاد فعالیت می‌کنند.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اشاره‌ای هم به استعلام عضو هیأت علمی کرد و گفت: طبق هدف‌گذاری دانشگاه آزاد سالیانه باید5000 عضو هیأت علمی استخدام کنیم که تاکنون 15هزار نفر استخدام شده‌اند و 2هزار نفر هم در دست بررسی است.
No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا