صنعت به دانشگاه اعتماد لازم را ندارد

 امین جودت اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید به سمت دانشگاه کارآفرین حرکت کنند و این حرکت درنتیجه ارتباط با صنعت محقق می‌شود، این در حالی است که هم اکنون صنعت در حال فاصله‌گیری از دانشگاه است.

وی با بیان اینکه بسیاری از پژوهش‌ها هدف محور نیستند، افزود: این امر به علت آن است که پژوهش‌ها تعریف نمی‌شوند، بنابراین باید هر سازمان و دستگاه اجرایی پژوهش جداگانه‌ای تعریف کند.

جودت با اشاره به اینکه در دانشگاه‌های معتبر دنیا هزینه‌ دانشگاه از انجام پژوهش‌ها تامین می‌شود، ادامه داد: باید اساتید برای صنعت طرح تعریف کنند اما در کشور این قانون بر عکس انجام می‌شود و به همین دلیل نتیجه مورد نظر بدست نمی‌آید.

وی گفت: اگر طرح با هزینه‌های بالا انجام شود و نتیجه‌ لازم را نداشته باشد، بهتر است که دیگر این تجربه تکرار نشود؛ زیرا تنها هدف از انجام این پژوهش‌ها هزینه‌کرد بودجه بوده است.

جودت تصریح کرد: باید شرایط به گونه‌ای باشد که اساتید دانشگاه مجبور باشند چند ساعتی از زمان خود را در واحدهای صنعتی بگذرانند تا بازده افزایش یابد و نتیجه‌ مطلوب بدست آید.

به گزارش ایسنا ،وی عنوان کرد: باید تعامل بین دو نهاد دانشگاه و صنعت افزایش یابد و به سمتی حرکت شود که پژوهش‌ها تقاضامحور باشند؛ درغیر این صورت هیچ نتیجه‌ای به جز هزینه‌ بالا وجود نخواهد داشت.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا