طرح مشارکت دانشگاه ها در ازدیاد برداشت نفت بی سابقه است

دکتر وحید احمدی در نشست هم اندیشی مدیران دفاتر ارتباط با صنعت دانشگاهها و مراکز پژوهشی گفت : بر اساس تفاهم نامه میان وزارت خانه های علوم و نفت، با اجرای این طرح، شبکه علمی قوی میان محققان داخل و خارج از کشور در این حوزه تحقیقاتی ایجاد خواهد شد.
دبیرکل شورای عالی عتف با تاکید بر تقویت اساسی ارتباط دانشگاه ها با صنعت اظهار داشت : منظور از عبارت ارتباط با صنعت ، ارتباط با کلیه زمینه های کاربردی و نیازهای کشور و جامعه است لذا علوم انسانی و هنر را نیز شامل می شود .
وی افزود : انتظار منطقی جامعه از دانشگاه این است که بتواند نیازهای جامعه را رفع کند و فارغ التحصیلانی ماهر و توانا تربیت کند و در غیر این صورت، آموزش و پژوهش هر دو بی نتیجه می ماند.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تاکید کرد: دانشگاه ها می توانند با تربیت نیروی انسانی مورد نیاز صنعت و مشارکت در پژوهش های مورد نیاز این حوزه ، ارتباط با صنعت را تقویت و عملیاتی کنند.
دکتر احمدی اظهار داشت: بیشترین نیاز صنایع کشور به نیروی انسانی در سطح کارشناس و کاردان های متخصص است، بنابراین باید هرم جمعیت دانشجویی دوره کارشناسی دانشگاهها با رویکرد تربیت نیروی مورد نیاز صنعت در حد انتظار آنها و با سرفصل های درسی نوین تقویت شود .
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت : در سطح کلان نیز وزارت علوم برنامه های مختلفی را برای تقویت ارتباط با صنعت انجام داده است که از جمله آنها تفاهم نامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد دوره پسا دکترای صنعتی و فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی دانشگاهها در صنعت است.
به گزارش ایرنا از وزارت علوم، دبیر کل شورای عالی عتف گفت:حوزه پدافند غیرعامل که کاملاً پژوهشی و غیر نظامی و برای مقابله با تهدیدات در زمینه های مختلف است یک بستر مناسب برای ارتباط دانشگاه ها و مراکز پژوهشی با سازمان ها و دستگاه های مختلف اجرایی است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا