افسردگی،گران ترین بیماری قرن

مطالعات پژوهشگران در زمینه بیماری های روانی که نتایج آن در کنفرانس اخیر علوم اعصاب در شهر رم neuroscience conference in Rome  اعلام شد ، نشان می دهد که بیماری های عصبی و مشکلات روحی بسیاری از مردم جهان را رنج می دهد و برای نمونه تنها در کشور ایتالیا بیش از 7  میلیون و 500 هزار نفر از افسردگی رنج می برند و مطالعات انجام شده نشام می دهد تنها یک سوم این افراد از خطرات و عوارض این بیماری آگاه بوده و نسبت به انجام اقدامات درمانی مناسب مبادرت می ورزند .

بیماری های روانی و به ویژه افسردگی بر تمام شئون زندگی فرد تاثیر گذاشته و به تبع آن در صورت همه گیر شدن ، تاثیراتی شگرف در جامعه و اقتصاد خواهد داشت .

این کنفرانس در روز پنج شنبه گذشته به کار خود خاتمه داد .  گفتنی است این آمار نگران کننده در حالی عنوان می شود که به اعتقاد کارشناسان ، بیماری های روانی و به ویژه افسردگی بر تمام شئون زندگی فرد تاثیر گذاشته و به تبع آن در صورت همه گیر شدن ، تاثیراتی شگرف در جامعه و اقتصاد خواهد داشت . بر این اساس  تنها در کشور ایتالیا به طور سالانه مبلغ 4 میلیارد دلار ضرر اقتصادی در پی عوارض ناشی از افسردگی و عدم حضور افراد در محیط کار ان به دلیل عوارض این بیماری و آسیب شناسی ناتوان کننده یا debilitating pathology به ثبت رسیده است . در مقیاس وسیع تر ، ضرر اقتصادی ناشی از این بیماری در سطح اتحادیه اروپا به میزان 92 میلیارد دلار در طول یک سال تخمین زده شده که این مبلغ بسیار قابل تامل است . موضوعی که در خاتمه باید به آن اشاره کرد ، افزایش روز افزون افسردگی در بین جوامع مختلف سراسر دنیا است و پژوهشگران تخمین می زنند تا سال 2020 میلادی ، افسردگی به دومین عامل بزرگ ناتوان کننده جوامع انسانی پس از بیماری های قلب و عروق تبدیل شود .

 

مترجم: فاطمه کردی

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا