بازدید وزیر مخابرات افغانستان از موتور جستجوگر بومی پارسی جو

مدیر پروژه ملی جستجوگر پارسی جو روز سه شنبه درحاشیه این بازدید به ایرنا گفت: انتقال تکنولوژی، مهمترین هدف بازدید این هیات است و آنها تمایل دارند شرایط بهره گیری از تکنولوژی بومی کشور ما در زمینه ICT در افغانستان نیز مهیا شود.
علی محمد زارع بیدکی اظهارکرد: کارهای خوبی درزمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور انجام شده و امکان انتقال اغلب این فناوری های به سایر کشورها از جمله افغانستان فراهم است.
وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات افغانستان به منظور توسعه فعالیت های دوجانبه در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات روز دوشنبه ( 16 آذر ماه) با همتای ایرانی خود دیدار کرد.بازید از پارک علم و فنآوری یزد، موتور جستجوی پارسی جو و دیدار با استاندار یزد از جمله برنامه های وزیر مخابرات افغانستان است.
امیرعلی خیراندیش مدیراجرایی پروژه ملی جستجوگر پارسی جو نیز با اشاره به اینکه نحوه همکاری بین وزارت مخابرات افغانستان و مجموعه جستجوگر پارسی جو در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت، گفت: وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات افغانستان درخواست راه اندازی جستجوگر بومی در این کشور را داشت و تقاصای کرد این مجموعه همکاری لازم را برای راه اندازی حستجوگرهای بومی در افغانستان داشته باشد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا