استاد علوم و تحقیقات برنده 2 جایزه موسسه مصالح بنایی آمریکا شد

 'سامان بابایی دراباد' عضو هیات علمی تمام وقت عمران سازه این واحد دانشگاهی گفت: در حال حاضر پرداختن به بحث مقاوم سازی دیوارها با مصالح بنایی با مواد کامپوزیت FRCM در ایران موضوعی نو و بکر محسوب می شود.
وی به فرسایش سازه های بتنی و آماتورهای موجود در آنها بر اثر گذشت زمان و شرایط محیطی اشاره و تصریح کرد: ایجاد مقاومت در این سازه های در چارچوب حدود قید شده در آیین نامه ها الزامی است.
بابایی که 6 مقاله ISI با ضریب تاثیر بالای 2.5 از پروژه تحقیقاتی خود استخراج کرده است، ادامه داد: در این پروژه تیرهای بتنی و دیواره ها به صورت تجربی مورد آزمایش قرار گرفتند و براساس بررسی های انجام شده، روش مورد نظر می تواند تا 60 درصد مقاومت سازه ها را باز گرداند. 
عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت های انجام شده می توان به ایجاد ارتباط بین روش FRPM و FRCM و نمایش این ارتباط از طریق رسم گراف اشاره کرد.
وی هدف از رسم این گراف را جلوگیری از شکست بتن و دیوارها با مصالح بنایی از حالت ترد به شکل پذیری بالا عنوان کرد و افزود: براین اساس می توان با بررسی مکانیکی سازه براورد هزینه و پیش بینی رفتار سازه در شرایط محیطی از نشست و شکست احتمالی سازه ها جلوگیری کرد.
بابایی یادآور شد: موسسه مصالح بنایی آمریکا سازمانی مشابه سازمان نظام مهندسی ایران است که همه ساله با بررسی حدود 100 رساله و مقاله فعالان این حوزه، از پژوهش های برتر قدردانی می کند.
وی درباره مقاله خود که در ردیف مقالات برتر موسسه مصالح بنایی آمریکا قرار گرفته، توضیح داد: رساله دکتری با عنوان مقاوم سازی دیواره ها با مصالح بنایی غیر مصلح توسط اف ار سی ام تحت بارهای جانبی و داخلی نیز موفق به دریافت جایزه از این سوی این سازمان شد که در این پروژه، مشخصات تیر، ستون و دال های بتنی محاسبه و بررسی شده است.
به گزارش ایرنا از واحد علوم و تحقیقات،بابایی با اشاره به همکاری این پروژه با یک شرکت ایتالیایی تصریح کرد: واحد علوم و تحقیقات با گسترش ارتباطات با صنعت، نوشتن پروپوزال های استاندارد و تجهیز آزمایشگاه ها می تواند جایگاه علمی تحقیقاتی خود را ارتقا دهد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا