نخستین شماره ماهنامه «دانش بنیان» منتشر شد

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از آنجا که عملی شدن برنامه اقتصاد مقاومتی در کشور از راه اجرایی شدن قانون اقتصاد دانش بنیان می‌گذرد و برای به ثمر رسیدن این قانون، فرهنگسازی و ترویج آن، امری حیاتی و ضروری محسوب می‌شود، جای خالی یک نشریه تخصصی برای تبیین این مهم، خالی بود.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرچمدار عرصه اقتصاد دانش بنیان در کشور است و از همین رو، برای پاسخ دادن به بخشی از دغدغه های فرهنگسازی و ترویج اقتصاد دانش بنیان، چندی پیش ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان را راه اندازی کرد و این ستاد هم در یکی از اقداماتش برای ترویج و فرهنگسازی، نخستین نشریه تخصصی در این حوزه را با نام ماهنامه «دانش بنیان» منتشر کرده است.

این ماهنامه با شعار «دانش بنیان برای همه» در قطع رقعی و در 132 صفحه به چاپ می رسد.

یادداشت سردبیر(پرویز کرمی) با عنوان «راه باز است»، گزارش ها، یادداشت ها و گفت‌وگوهای مختلف از محمود شیخ زین الدین، محمود مهرداد شکریه، استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران با عنوان «چالش های فراروی اقتصاد و شرکت های دانش بنیان در ایران»، مجید دهبیدی پور، مدیر مرکز رشد فناوری های پیشرفته شریف و … از جمله مطالب این ماهنامه است.

گزارش‌هایی درباره به کارگیری دارایی های فرهنگی، بررسی اقتصاد چین، بررسی چند برند معروف جهان و ایران و دلایل توقف فعالیت هایشان، نگاهی به سیاست های اقتصادی دولت و توجه آن به طیف های مختلف، بررسی شرایط پسابرجام و شناسایی مسیرهای درست در آن، بررسی قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و … نکات مهمی را در این حوزه به مخاطب و البته در قالبی جذاب منتقل می‌کند.

«باشگاه کارآفرینان» از بخش های دیگر این ماهنامه است که در آن با چهار کارآفرین موفق گفت وگو شده که بی شک آشنایی با تجربه ها و فراز و فرودهای کار این افراد، برای هر کسی در هر جایگاهی، خواندنی است.

شماره نخست ماهنامه آموزشی، علمی، خبری، تحلیلی «دانش بنیان» به صاحب امتیازی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، مدیرمسوولی سورنا ستاری و سردبیری پرویز کرمی در آذرماه 1394 منتشر شده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا