شناسائی اجداد خرچنگ های امروزی

دیرینه شناسان ایتالیائی در مطالعات خود در منطقه سیسیل موفق به کشف فسیل خرچنگی شده اند که به عنوان قدیمی ترین نمونه اجداد خرچنگ های امروزی شناخته می شود . در این کاوش ها ، پژوهشگران موفق به شناسائی سه نمونه مجزا از خرچنگ های بالغ شده اند که در بین سنگ های آهکی به دام افتاده و فسیل شده بودند . این کشف در شهر پالرمو انجام شده است . اندازه گیری های انجام شده روی این فسیل ها نشان می دهد که ابعاد بدن آن ها در حدود یک سانتیمتر بوده و هر کدام دارای 5 جفت پا هستند .

مطالعات و بررسی های دانشمندان نشان می دهد که دارا بودن این ابعاد بسیار کوچک و مینیاتوری به خرچنگ های فوق کمک کرده بود در در دوره زمانی 250 میلیون سال پیش که بسیاری از جانوران موجود روی کره زمین منقرض شده دبودند ، دوام اورده و ادامه حیات دهد .

مطالعات و بررسی های دانشمندان نشان می دهد که دارا بودن این ابعاد بسیار کوچک و مینیاتوری به خرچنگ های فوق کمک کرده بود در در دوره زمانی 250 میلیون سال پیش که بسیاری از جانوران موجود روی کره زمین منقرض شده دبودند ، دوام اورده و ادامه حیات دهد . بر اساس اطلاعات موجود ؛ بیش از 96 درصد آبزیان و 70 درصد مهره داران زمین در این دوران منقرض شدند .

در خاتمه گفتنی است که سرپرستی این مطالعات بر عهده دو دیرینه شناس ایتالیائی با نام های جیانی اینساکو Gianni Insacco و آگاتینو ریتانو Agatino Reitano از پژوهشگران موزه شهری تاریخ طبیعی سیسیل Civic Museum of Natural History in the Sicilian  در شهر کومیسو Comiso قرار دارد . شرح کامل این مطالعات و نتایج به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله علمی Crustacean Biology منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد .

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا