بورس تحقیقاتی ۳۰ هزار دلاری به پژوهشگران جوان در حوزه شیمی اعطا می‌شود

 از سال ۲۰۱۳ سازمان یونسکو اقدام به اعطای بورس تحقیقاتی ۳۰ هزار دلاری به پژوهشگران جوان زیر ۳۵ سال کرده است که در سال گذشته این جایزه به مهدی محمدی، دانشمند ایرانی تعلق گرفت.

بر پایه این گزارش، این بورس به پژوهشگران جوان زیر ۳۵ سال و دارای مدرک دکترا در رشته شیمی تعلق می‌گیرد که حداقل سه مقاله منتشر شده در مجلات معتبر بین‌المللی داشته باشند. افراد متقاضی این بورس باید پروژه ‌های نوآورانه‌ای پیشنهاد دهند که نتایج آن پاسخی به یک یا تعدادی از اصول دوازده گانه شیمی سبز باشد و بتوانند آن را در طول یک سال اجرا کنند.

شیمی سبز یک علم فرابخشی است که محدوده وسیعی از بیوشیمی، ژئوشیمی و شیمی فیزیک تا بیوتکنولوژی را در بر می‌گیرد و به محیط زیست پاکتر و سلامت بیشتر و همچنین صرفه‌جویی انرژی منجر می‌شود.

این بورس تحقیقاتی سالانه به ۶ محقق جوان تعلق می‌گیرد و متقاضیان باید پس از مطالعه راهنما، نسبت به تکمیل فرم‌های مربوطه اقدام کرده و مدارک لازم را حداکثر تا 9 اسفند ماه 1394 به رئیس کمیته علمی داوران بورس مربوطه ارسال کنند.

به گزارش  ایسنا، بر اساس این گزارش، متقاضیان می‌توانند برای دریافت راهنما و فرم‌های مربوطه به آدرس اینترنتی http://www.unesco.org/new/en/natural-sciences/science-technology/basic-sciences/chemistry/green-chemistry-for-life مراجعه کنند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا