رفتار درمانی برای رفع ترس از دندان پزشک

به تازگی محققان در طی تحقیقات خود دریافتند که رفتار درمانی شناختی می تواند به مردم برای مبارزه با ترس از دندان پزشکی کمک شایانی بکند. بنا بر تحقیقات این محققان رفتار درمانی ملاقات با دندان پزشکان و دریافت خدمات درمانی را برای افراد راحت تر خواهد کرد.

79 درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق بعد از این جلسات به راحتی و بدون نیاز به آرام بخش برای دریافت خدمات دندان پزشکی به دندان پزشکان مراجعه کردند

رفتار درمانی شناختی درمان کوتاه مدتی است که به درمان شماری از مشکلات روانی کمک می کند. این درمان بیش تر برای بیماری های افسردگی یا اضطراب مورد استفاده قرار می گیرد و تعداد جلسات آن نیز متناسب با شرایط بیمار بین 6 تا 10 جلسه متغیر است.

تیم نیوتون، راهبر این تحقیق در دانشگاه کینگ لندن، در این باره بیان کرد: «مطالعات ما نشانگر این است که بعد از گذشت حدود 5 جلسه از رفتار درمانی شناختی، بیش تر افراد می توانند بدون ترس به ملاقات دندان پزشکان بروند.» این محققان برای انجام این تحقیق به بررسی ویژگی های 130 بیمار شرکت کننده در جلسات رفتاردرمانی شناختی پرداختند نسبت بزرگی از این بیماران دارای سطوح بالایی از اضطراب و افسردگی بودند در عین حال سه چهارم از این بیماران به فوبیای دندان پزشک مبتلا بودند.

79 درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق بعد از این جلسات به راحتی و بدون نیاز به آرام بخش برای دریافت خدمات دندان پزشکی به دندان پزشکان مراجعه کردند و تنها 6 درصد از این افراد برای دریافت درمان های دندان پزشکی نیازمند به آرام بخش بودند.

محققان در این باره نتیجه گیری کردند که متوسط تعداد جلسات مورد نیاز برای کاهش ترس از دندان پزشکی برای این افراد 5 جلسه است.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا