بیش از 400 پروژه تحقیقاتی در پژوهشگاه رویان در دست اجرا است

دکتر ابوالحسن شاهوردی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:از این تعداد، بیش از 185 پروژه در پژوهشکده سلول های بنیادی، نزدیک به 170 طرح در پژوهشکده علوم تولید مثل و بیش از 40 طرح در پژوهشکده زیست فناوری در حال اجرا می باشد.
وی به تلاش محققان در مجموعه های مختلف پژوهشگاه رویان اشاره کرد و گفت: محققان ما در پژوهشکده تولید مثل با تمام توان و ظرفیت در تلاش هستند تا شاهد ارتقاء خدمات و افزایش میزان موفقیت باشند.
شاهوردی به موفقیت های محققان در حوزه سلول های بنیادی اشاره کرد و گفت: در حوزه سلول های بنیادی بیشترین تلاش ما این است که نتایج کارمان را در حوزه بیماری های صعب العلاج گسترش دهیم .
معاون پژوهشی پژوهشگاه رویان، دسترسی به تکنولوژی های برتر در حوزه بایو را از مهمترین اهداف محققان این مجموعه در حوزه بیوتکنولوزی اعلام کرد و گفت: در پژوهشکده زیست فناوری در زمینه همانندسازی و حیوانات ترانس ژن کارهای خوبی انجام شد و محققان این حوزه توانستند نام ایران را در بین کشورهای صاحب این دانش به ثبت برسانند.

** تحققات ارزشمند محققان این مجموعه سبب سربلندی کشور شده است
وی گفت: فعالیت محققان این پژوهشگاه، سرمایه ای ارزشمند برای این مجموعه علمی و به خصوص کشور به وجود آورد تا هم در تعاملات بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم و هم زمینه سربلندی کشور را فراهم شود.
شاهوردی به تعاملات مناسب این مجموعه با مراکز معتبر علمی اشاره کرد و افزود: این مجموعه با مراکز علمی معتبر دنیا مانند هاروارد و MIT در تعامل هستند و برخی از پروژه ها را به صورت مشترک با این مجموعه ها انجام می دهیم.
معاون پژوهشی پژوهشگاه رویان اظهار کرد: تعاملات با مراکز علمی معتبر فرصتی مناسب است تا هم محققان ما توانمندی خود را نشان دهند و هم از تجربیات این مراکز استفاده کنیم.
وی گفت: تعامل با مراکز علمی معتبر دنیا برای دانشجویان مقطع دکترا نیز فرصتی مغتنم است تا پایانه نامه های خود را به نحو مطلوب به نتیجه برسانند و برای این کار از اندوخته های علمی این مراکز نیز بهره مناسب ببرند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا