بیش از 400 پروژه تحقیقاتی در پژوهشگاه رویان در دست اجرا است

دکتر ابوالحسن شاهوردی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:از این تعداد، بیش از 185 پروژه در پژوهشکده سلول های بنیادی، نزدیک به 170 طرح در پژوهشکده علوم تولید مثل و بیش از 40 طرح در پژوهشکده زیست فناوری در حال اجرا می باشد.
وی به تلاش محققان در مجموعه های مختلف پژوهشگاه رویان اشاره کرد و گفت: محققان ما در پژوهشکده تولید مثل با تمام توان و ظرفیت در تلاش هستند تا شاهد ارتقاء خدمات و افزایش میزان موفقیت باشند.
شاهوردی به موفقیت های محققان در حوزه سلول های بنیادی اشاره کرد و گفت: در حوزه سلول های بنیادی بیشترین تلاش ما این است که نتایج کارمان را در حوزه بیماری های صعب العلاج گسترش دهیم .
معاون پژوهشی پژوهشگاه رویان، دسترسی به تکنولوژی های برتر در حوزه بایو را از مهمترین اهداف محققان این مجموعه در حوزه بیوتکنولوزی اعلام کرد و گفت: در پژوهشکده زیست فناوری در زمینه همانندسازی و حیوانات ترانس ژن کارهای خوبی انجام شد و محققان این حوزه توانستند نام ایران را در بین کشورهای صاحب این دانش به ثبت برسانند.

** تحققات ارزشمند محققان این مجموعه سبب سربلندی کشور شده است
وی گفت: فعالیت محققان این پژوهشگاه، سرمایه ای ارزشمند برای این مجموعه علمی و به خصوص کشور به وجود آورد تا هم در تعاملات بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم و هم زمینه سربلندی کشور را فراهم شود.
شاهوردی به تعاملات مناسب این مجموعه با مراکز معتبر علمی اشاره کرد و افزود: این مجموعه با مراکز علمی معتبر دنیا مانند هاروارد و MIT در تعامل هستند و برخی از پروژه ها را به صورت مشترک با این مجموعه ها انجام می دهیم.
معاون پژوهشی پژوهشگاه رویان اظهار کرد: تعاملات با مراکز علمی معتبر فرصتی مناسب است تا هم محققان ما توانمندی خود را نشان دهند و هم از تجربیات این مراکز استفاده کنیم.
وی گفت: تعامل با مراکز علمی معتبر دنیا برای دانشجویان مقطع دکترا نیز فرصتی مغتنم است تا پایانه نامه های خود را به نحو مطلوب به نتیجه برسانند و برای این کار از اندوخته های علمی این مراکز نیز بهره مناسب ببرند.