بودجه سال 94 صندوق نوآوری به کمیسیون تلفیق بازگشت

بهزاد سلطانی در گفت و گو با ایرنا افزود: دولت در لایحه بودجه سال آینده برای صندوق رقم 300میلیون دلار را با هدف تامین سرمایه صندوق در نظر گرفت که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این رقم به 500 میلیون دلار افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه در کمیسیون تلفیق مجلس دو اتقاق رخ داده است، اظهار کرد: این رقم به 300 میلیون دلار بازگشت و براساس مصوبه این کمیسیون پول بجای صندوق توسعه ملی در اختیار بانک ها برای حمایت شرکت های دانش بنیان قرار می گرفت که این موضوع مغایر پیشهاد دولت است.

سلطانی با اشاره به اینکه تشکیل این صندوق برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان با تصویب قانون مجلس صورت گرفته است، اظهار کرد: این کار مخالف هدف تشکیل این صندوق بوده و مشکلاتی را برای شرکت های دانش بنیان بوجود می آورد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: تعدای از نمایندگان به این ابهام اشاره کردند و با تلاش مسوولان دولت، رییس مجلس پذیرفت که این موضوع به کمیسیون تلفیق عودت داده شود تا پس از بررسی و رفع ابهامات برای تصویب به صحن مجلس برگردد.

وی از افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی در سال آینده خبر داد و گفت: رییس جمهور در راهپیمایی 22 بهمن اعلام کرد که سال آینده سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی به 2 هزار میلیارد تومان افزیش می یابد.

سلطانی ادامه داد: امسال بیش از 500 میلیارد تومان به عنوان سرمایه در اختیار این صندوق قرار گرفته است در حالیکه براساس قانون سرمایه این صندوق باید به 3 هزار میلیارد تومان برسد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: در دولت قبل به این صندوق عنایتی نشده بود و به همین دلیل بودجه کمی در اختیار این مجموعه قرار گرفت.

وی تعداد شرکت های دانش بنیان فعال را یکهزار و 256 شرکت اعلام کرد و گفت در سال جاری 600 طرح به این صندوق ارسال شده که 330 طرح ارزیابی آن به پایان رسیده است.

سلطانی با اشاره به اینکه از این تعداد حدود 70 طرح نیاز به اصلاح دارد تا به تایید نهایی برسد، گفت: از این تعداد 250 طرح مصوب شده و بیش از 92 میلیارد ریال در اختیار آنها قرار گرفته است.

صندوق نوآوری شکوفایی قرار است بعد از صندوق توسعه ملی به عنوان دومین صندوق بزرگ کشور قرار گیرد سرمایه این صندوق باید به 3 هزار میلیارد تومان برسد.

منابع ملی این صندوق در قالب تسهیلات بانکی و یا مشارکت، صرف توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان خواهد شد.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا