بی توجهی مکزیک به انقراض لاک پشت های دریائی

یکی از حیوانات دریائی که در سال های اخیر به شدت با کاهش جمعیت رو به رو بوده و در خطر انقراض قرار دارد ، لاک پشت های دریائی هستند . این جانوران آبزی به دلیل فعالیت های انسانی و از دست دادن زیستگاه های خود در دهه های اخیر دچار مشکلاتی جدی شده و در سال های اخیر نیز به دلیل عواملی مانند گرمایش جهانی که منجر به گرم شدن آب های دریاها و اقیانوس ها شده است ، منابع غدائی خود ا از دست داده و در سیستم مهاجرتی آن ها اختلالاتی ایجاد شده است . از سوی دیگر ، فرآیند اسیدی شدن آب دریاها نیز این جانوران را تهدید می کند . مجموعه عوامل فوق سبب شده تا برخی از گونه های این لاک پشت های دریائی در فهرست جانوران در خطر انقراض قرار گیرند . یکی از این گونه ها ، لاک پشت های دریائی loggerhead هستند که در بخش هائی از سواحل آمریکا و مکزیک زندگی می کنند . به تازگی دو سازمان و گروه حمایت از حقوق حیوانات به دولت مکزیک اخطار دادند که باید هر چه سریع تر نسبت به وضع و تصویب قوانین حمایتی از این جانوران و ایجاد ممنوعیت صید و شکار در خلیج کالیفرنیا  و خلیج اولوا Gulf of Ulloa اقدام کند . این مناطق از زیستگاه های اصلی این نوع لاک پشت در خطر انقراض بوده  و به دلیل عدم وجود قوانین حمایتی ، این جانوران به صورت گسترده ای در حال شکار شدن و نابودی هستند . سازمان های جهانی حمایت از حیوانات در خطر انقراض به مکزیک در این مورد اخطار داده و این کشور را تهدید به اعمال جریمه های سنگین کرده اند . از سوی دیگر ، ایالات متحده آمریکا نیز به همسایه جنوبی خود در این زمینه اخطاری جدی داده است .

در همین راستا مرکز قوانین محیط زیست مکزیک و سازمان حمایت از حیات وحش این کشور اعلام کردند که در صورت عدم اقدام جدی از سوی دولت مکزیک برای حفاظت از این لاک پشت ها ، آمریکا تهدید کرده است که از ورود کلیه محصولات دریائی و شیلات تولید شده در مکزیک جلوگیری به عمل خواهد اورد که این موضوع می تواند عواقب اقتصادی وخیمی برای این کشور در پی داشته باشد .

کارشناسان اعتقاد دارند در صورت عدم اجرای قوانین شدید حمایتی از لاک پشت های دریائی loggerhead ، و ادامه روند فعلی ؛ این جانوران طی چند سال آینده منقرض خواهند شد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا