برگزاری هفدهمین مسابقه برنامه نویسی ای سی ام منطقه غرب آسیا در ایران

به گزارش دانشگاه صنعتی شریف، مسابقات برنامه نویسی دانشجویی ای سی ام در سال ١٩٧٧ توسط انجمن معتبر ای سی ام با هدف ارتقای توانایی برنامه نویسی گروهی در بین دانشجویان بنا نهاده شد. 
این مسابقه هر ساله به صورت منطقه ای در نقاط مختلف جهان برگزار می شود و برندگان مسابقات منطقه ای به مرحله نهایی راه می یابند.
سال گذشته حدود ٤٥٠ مسابقه منطقه ای در سطح جهان برگزار شد که طی آنها بیش از 38 هزار دانشجو از دو هزار و 500 دانشگاه ١٠١ کشور مختلف جهان در مدت چهارماه به رقابت پرداختند و در نهایت ١٢٠ تیم برتر به سی و نهمین مسابقه جهانی در کشور مراکش راه یافتند.
هفدهمین مسابقه منطقه ای غرب آسیا در آذرماه امسال در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد و در آن حدود ١٠٠ تیم سه نفره از ٥٠ دانشگاه داخل کشور و چند تیم از کشورهای آسیایی شرکت خواهند کرد و یک تا دو تیم برتر این رقابتها به چهلمین مسابقه جهانی برنامه نویسی ای سی ام که در اردیبهشت ماه ١٣٩٥ در کشور تایلند برگزار می شود راه خواهند یافت.
مسابقه جهانی ای سی ام به عنوان المپیک برنامه نویسان شناخته شده و در مجامع علمی از اعتبار ویژه ای برخوردار است.
همچنین، مسابقه برنامه نویسی ای سی ام در منطقه غرب آسیا که از سال ١٣٧٨ در تهران و به همت دانشگاه صنعتی شریف برگزار شده، یکی از این مسابقات منطقه ای به شمار می آید که رشد چشمگیر تعداد شرکت کنندگان را در کل مسابقات منطقه ای در سال های مختلف داشته است.
دانشگاه صنعتی شریف با برگزاری سالانه این مسابقه نقش مهمی در ارتقای توان نخبگان برنامه نویس کشور و ایجاد شور و هیجان مثبت در آنان داشته است و امسال نیز برای شانزدهمین بار میزبان این رقابت ها خواهد بود.
طی ١٦ سال گذشته که تهران میزبان مسابقات منطقه ای غرب آسیا بوده است، در ١٥ دوره دانشگاه صنعتی شریف رسماً به عنوان سایت غرب آسیا میزبانی تیم های مختلف از داخل و خارج کشور را برعهده داشته و یک بار نیز در سال ٩٠ دانشگاه تهران این میزبانی را به عهده داشته است.علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رویداد می توانند به سایت رسمی مسابقه به نشانی http://icpc.sharif.edu مراجعه کنند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا