اجرای 18 پروژه در زمینه اکوسیستم پایدار و مرکز عملیات امنیت بومی

دکتر محمد خوانساری گفت: این پژوهشگاه در راستای تامین اهداف این طرح ملی، این پروژه ها را با مجموعه اعتبارات 9 میلیارد تومان، در مدت چهار سال اجرا کرده است.
وی اظهار کرد: طراحی و پیاده سازی مرکز عملیات امنیت سازمانی، طراحی مرکز ارایه خدمات مرکز عملیات امنیت، طراحی و پیاده سازی سامانه بدافزار گوشی های تلفن همراه (مبتنی بر سیستم عامل اندروید)، طراحی و پیاده سازی سامانه های تولید ترافیکی حملات مورد نیاز مراکز عملیات امنیت، نصب پایلوت مرکز عملیات امنیت سازمانی روی 10 سازمان، راه اندازی پایلوت مرکز ارایه خدمات امنیتی مدیریت شده و بومی سازی سامانه فورنسیک شبکه مختص مرکز عملیات امنیت از جمله این طرح ها است.
وی در معرفی بخش دیگری از طرح های حوزه مراکز عملیات امنیت گفت: همچنین ایجاد آزمایشگاه سامانه های تشخیص و پیشگیری از نفوذ، طراحی و پیاده سازی سامانه های تشخیص و پیشگیری از نفوذ مبتنی بر شبکه، نفوذ مبتنی بر میزبان های پست الکترونیک و نفوذ سیستم های کنترل صنعتی از دیگر طرح ها است.
خوانساری در مورد تعاملات ملی و بین المللی و همچنین عضویت در کمیته های تخصصی، پژوهشی و منطقه ای این مرکز نیز اظهار کرد: در زمینه تعامل و اجرای برنامه های مشترک با سازمان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دانشگاه ها و سایر دستگاه ها در 6 ماهه نخست سال جاری، 14 نشست و میزگرد تخصصی اجرا شده است.
رییس پژوهشگاه ارتباطات بر همکاری آموزشی با انجمن های علمی کشور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر این پژوهشگاه با انجمن یادا، انفورماتیک، رایانه و بخش IEEE همکاری نزدیک داشته و حمایت های لازم را انجام می دهد که بر این اساس در این مدت 18 برنامه توسط انجمن های فوق در پژوهشگاه برگزار شده است.
خوانساری همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: بر اساس قرارداد منعقده با این معاونت و به منظور انتقال دانش و ایده های فناورانه به کشور، برگزاری سخنرانی ها، کارگاه های تخصصی، برقراری تسهیلات پسادکتری و دوره های فرصت های مطالعاتی به منظور جذب متخصصان و دانشجویان برجسته ایرانی مقیم خارج کشور، در این مرکز در حال گسترش است.
به گزارش ایرنا از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وی به لزوم جذب نخبگان دانشجو از دانشگاه های معتبر کشور اشاره کرد و افزود: در 6 ماه نخست سال جاری 69 دانشجو کارآموزی خود را در این پژوهشگاه گذرانده اند که پیش بینی می شود این تعداد تا پایان امسال به 90 دانشجو برسد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا