فناوری جدید فرود عمودی موشک رونمایی شد

موشک شرکت آمازون قادر است تا ارتفاع 100 کیلومتری زمین پرواز کند و پس از رهاسازی کپسول حاوی توریست‌های فضایی به صورت عمودی بر روی زمین فرود آید.

جف بزوس، بنیانگذار شرکت آمازون در مورد فناوری جدید فرود عمودی موشک اظهار کرد: هدف از پیشبرد فناوری فرود عمودی راکت‌های فضایی تنها استفاده مجدد از آنها و کاهش هزینه‌های ارسال سفرهای توریستی به فضا است.

وی در ادامه افزود: شرکت آمازون در رقابتی نفس‌گیر با شرکت اسپیس‌ایکس موفق به ساخت و آزمایش اولین موشک قادر به فرود عمودی و استفاده مجدد شد.

موشک جدید شرکت آمازون با نام New Shepard برای اولین بار در صحرای تگزاس به فضا پرتاب شد و پس از پرواز در ارتفاع 100 کیلومتری در پروسه فرود هشت دقیقه‌ای به زمین بازگشت.

بزوس در مورد مزیت‌های استفاده مجدد از موشک‌های فضایی گفت: در فناوری رونمایی شده، موشک‌های فضایی پس از هربار استفاده دیگر قابل استفاده نیستند که این مشکل، هزینه سفرهای فضایی را بی‌نهایت افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا ، وی در ادامه افزود: اعزام انسان و کالا به فضا با موشک‌های یک‌بار مصرف از نظر هزینه مانند پرواز با جامبوجت 747 شخصی به دور زمین و اسقاط آن پس از فرود است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا