ما به مریخ می رویم شما به ماه

چارلز بولدن رئیس ناسا در نخستین SpaceCom Expo سالانه که در هوستون آمریکا برگزار شد درباره نیاز به بازار هدفی در مدار پایین زمین اشاره کرد که در آن ناسا تنها مشتری نخواهد بود.

مرد شماره یک ناسا به شرکتهای خصوصی و تجاری به عنوان عوامل تأثیرگذاری اشاره کرد که می توانند به آمریکا در حفظ جایگاه خود در توسعه برنامه ایستگاه فضایی بین المللی و انجام آزمایشات مربوط به اعزام انسان به اعماق فضا یاری رسانند.

ناسا اعلام کرده که درها برای حضور شرکتهای خصوصی در زمینه توسعه اکتشافات فضایی مربوط به مدار پایین زمین و اعماق فضا باز است و از هر ایده ای که در این خصوص ارایه می شود استقبال می کند.

رئیس ناسا به اشاره به اینکه تمرکز اصلی این آژانس فضانوردی بر اعزام انسان به مریخ معطوف شده است، از شرکتهای خصوصی و شرکای بین المللی خواست تا برنامه ای برای اعزام دوباره انسان به ماه ارایه کنند.

اظهارات اخیر مرد شماره یک ناسا درحالی مطرح شده است که این آژانس فضانوردی خود را به انجام تعهداتش مبنی بر تکمیل ایستگاه فضایی و بهره برداری از آن تا سال 2024 پایبند می داند.

طی چند سال اخیر و همزمان با خروج شاتل های فضایی از مدار سرویس دهی، ناسا برای اعزام فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی همواره به روسیه متکی بوده اما با آماده باشی که اخیرا به شرکتهای اسپیس ایکس و بوئینگ داده، پیش بینی می شود به زودی کار انتقال فضانوردان ناسا به این ایستگاه فضایی از خاک آمریکا صورت گیرد.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا