اثرات مصرف قهوه در دوران بارداری

مطابق آخرین تحقیقات زنان باردار بدون نگرانی از اینکه مصرف قهوه بر روی میزان هوش فرزندشان تاثیر منفی داشته باشد می توانند با خیال راحت به مصرف این نوشیدنی بپردازند.

در این تحقیقات محققان دریافتند کودکانی که مادرانشان در هنگام بارداری قهوه مصرف نمی کردند هیچ گونه تفاوتی از لحاظ هوش و مشکلات رفتاری با کودکانی که مادرانشان در دوران بارداری قهوه می نوشیدند ندارند.

طبق نتایج به چاپ رسیده در مجله اپیدمیولوژی هیچ گونه شواهدی مبنی بر اینکه مصرف کافئین در دوران بارداری تاثیر منفی روی هوش ورفتار کودکان در دوران 4 الی 7 سالگی آن ها می گذارد وجود ندارد.

به گفته سارا کیم، استادیار دانشکده اطفال و اپیدمیولوژی  دانشگاه اوهایو آمریکا، نتایج بدست آمده به زنان بارداری که روزانه مصرف متعادلی به اندازه 1 الی 2 لیوان قهوه دارند این اطمینان را می دهد که مصرف این اندازه قهوه هیچ اثر سویی برای آن ها و فرزندشان نخواهد داشت. در این تحقیقات محققان به تجزیه و تحلیل میزان ترکیبی به نام پاراکسانتین موجود در نمونه خون 2197 خانم باردار پرداختند. نمونه های اخذ شده در جریان پروژه ای که 25 سال به طول انجامید گرفته شدند

گفتنی است این نمونه در 2 مرحله  طی دوران بارداری از مادران گرفته شد. زمانی که کافئین مصرف می کنید بدن شما آن را به ترکیبات مختلفی تجزیه می کند که یکی از آن ها پاراکسانتین است.  این پروژه با هدف بررسی فاکتورهای پیش از زایمان و اثرات آن ها در سلامت کودکان آغاز شده بود.

هیچ گونه ارتباطی میان مصرف قهوه از سوی مادر در دوران بارداری و ببدار شدن کودک در هنگام شب وجود ندارد.

محققان میزان پاراکسانتین را با سطح هوش کودکان و رفتارها و برخوردهای آن ها در دوران 4 الی 7 سالگی مقایسه کردند.

گفتنی است که این نمونه ها میان سال های 1959 الی 1974 گرفته شدند , دورانی که مصرف قهوه در طول دوران بارداری معمول تر و رایج تر از سایر دوران ها بود. بنابراین محققان طیف وسیع تری از مصرف کنندگان قهوه و حجم بالاتری از مصرف را در این تحقیقات سنجیده اند.

مطالعات انجام گرفته اولین تحقیق در مورد مصرف متعادل قهوه و بی خطر بودن مصرف آن حین دوران بارداری نیست و تا کنون تحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام شده است. در سال 2012 محققان دریافتند که هیچ گونه ارتباطی میان مصرف قهوه از سوی مادر در دوران بارداری و ببدار شدن کودک در هنگام شب وجود ندارد. علاوه بر این کالج آمریکایی زنان و زایمان بیان می کند که استفاده متعادل کافئین ( به اندازه 200 میلی گرم در شبانه روز که برابر با مصرف 1 الی 2 فنجان قهوه است) در دوران بارداری خطری را متوجه مادر و فرزند وی نمی کند.

محققان در پایان بیان می کنند که اثرات مصرف غیر متعادل و بیش از اندازه کافئین در دوران بارداری هم اکنون نامعین است.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا