تداوم برگزاری هفته های فناری نانو در استان های کشور

مهدی رحمانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برگزاری هفته های استانی فناوری نانو با هدف تقویت گفتمان سازی این حوزه اسفند ماه پارسال با برگزاری هفته استانی قزوین آغاز شد و اکنون دومین هفته فناوری نانو در استان یزد در حال برگزاری است.
وی بیان کرد: ترویج فناوری نانو، رصد فناوری نانو در استان ها، شناسایی پتانسیل های موجود استان ها در حوزه نانو، انتقال تجربیات موفق نانو به استان ها و نیز شناسایی مشکلات استان ها که می توان با فناوری نانو مرتفع کرد، از اهداف برگزاری هفته های استانی فناوری نانو است.
رحمانی اظهارکرد: هفته های استانی فناوری نانو در سه بخش ترویج صنعتی فناوری نانو، ترویج دانشجویی فناوری نانو و ترویج دانش آموزی فناوری نانو برنامه ریزی شده است.
وی افزود: در مدت برگزاری این هفته ها در استان ها، کارگاه های آموزشی و ترویجی و نیز نمایشگاهی از دستاوردهای نانو کشور برگزار می شود.
رحمانی گفت: هفته های استانی فناوری نانو با توجه به ظرفیت هایی که در استان ها وجود دارد و نیز قابلیت توسعه فناوری نانو در استان ها، با هماهنگی و محوریت استانداری هر استان با دانشگاه ها، صنایع، ادارات صنعت، آب و برق، صنایع و معادن، آموزش و پرورش برگزار می شود.
وی یادآورشد: پیگیری استانداری قزوین در خصوص تنظیم سند توسعه چشم انداز فناوری نانو در این استان و نیز بررسی مشکلاتی که در استان می توان با فناوری نانو مرتفع کرد، از دستاوردهای برگزاری نخستین هفته های استانی فناوری نانو است.
رحمانی افزود: سومین و چهارمین هفته استانی فناوری نانو به ترتیب در استان سمنان و آذربایجان غربی برگزار خواهد شد. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا