دومین نشست تخصصی اقتصاد دانش بنیان برگزار می شود

سیناپرس : روح الله ابوجعفری مدیر گروه اقتصاد دانش بنیان پژوهشکده مطالعات فناوری، گفت: با توجه به نقش روزافزون توسعه اقتصاد دانش بنیان وضرورت تبیین مفهوم اقتصاد دانش بنیان، پژوهشکده مطالعات فناوری با حمایت معاونت عملی و فناوری رییس جمهوری نشست‏های تخصصی با حضور اقتصاددانان و صاحب‏نظران این حوزه برگزار می کند.
ابوجعفری افزود: در نشست دوم، وضعیت شاخصهای اقتصاد دانش بنیان از منظر سازمانهای بین المللی بررسی می شود و با تاکید بر نقش دولت، سیاست های توسعه اقتصاد دانش بنیان در ایران با ارایه دکتر فرهاد رهبر مورد بحث قرار می گیرد.
ابوجعفری با اشاره به نقش دانش در فرآیندهای اقتصادی در طی سالهای گذشته گفت: اهمیت دانش در اقتصاد بسیار پررنگتر شده است. عواملی نظیر رشد سریع تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات و جهانی شدن که از آن تحت عنوان انقلاب دانش نیز یاد می شود، فضای جدیدی برای رقابت، تجارت و رشد و توسعه اقتصادی فراهم کرده که منجر به شکل گیری اقتصادهای دانش محور شده است. این رویکرد نوین در اقتصاد با ایجاد تخصص و بهبود بهره‏وری عوامل تولید به عنوان عوامل درونزا در رشد اقتصادی، فرصت های جدیدی را برای رشد کشورها فراهم کرده است. 
وی افزود:اقتصاد دانش بنیان برای رشد و تولید ثروت صرفاً به صنایع با فناوری بسیار بالا متکی نیست، بلکه در این اقتصاد تمامی صنایع به فراخور نیاز خود از دانش استفاده می کنند. در اقتصاد دانش محور، تولید، توزیع و کاربرد دانش در تمامی صنایع به تناسب نیاز آن به کار می رود و منابع جدیدی در رشد و اشتغال فراهم می شود که از این منظر یک فرصت برای کشورها به شمار می رود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا