نقش رسانههای علمی نمایاندن علم واقعی است
مدیر ارتباط دانشگاه و صنعت مرکزملی لیزر و فنون ایران افزود: شکاف بین ارتباط صنعت و دانشگاه از آنجاست که صنعت در بخش R&D(آر اند دی" (R&D) یا واحدهای "تحقیق و توسعه" ابزارهایی ارزشمند برای توسعه و بهبود هر بیزنس هستند، بدین معنا که "آر اند دی" می تواند بیزنس را به سمت و سوی تولید محصولات و ارائه خدمات نوآورانه پیش ببرد و از این طریق رشد کسب و کار و افزایش توان رقابتی آن را در بازار تضمین کند.) به فناوری هایی که جدید است، میپردازد و دانشگاه ها به تحقیقاتی که در مرز فناوری هستند،توجه دارد.
وی تاکید کرد: مرکز ملی لیزر مرز بین فناوری و تحقیقات را پر کرده است.یعنی ما یک موسسه فناوری هستیم که تحقیقات در سطح تزار اول دانشگاهی را داریم و نمود صنعتی در آن ها را درنظر میگیریم و از طرف دیگر صنعتی محور نیز عمل میکنیم.درواقع می توان گفت ما یک حلقه واسط هستیم و تلاش میکنیم که هردو طرف را داشته باشیم.
ترکمنی در خصوص نقش رسانه های علمی در ترویج و گسترش علم در جامعه گفت: تحقیقات همیشه مستلزم هزینه بوده است و امروز باید زمینه هایی رابرای انجام تحقیقات آماده کنیم که نتیجه آن بتواند در زندگی روزمره مردم اثر گذار باشد و این علم واقعی است. دراین میان مهمترین نقش رسانه ها نشان دادن نیاز مردم در زندگی ونمایاندن علم واقعی در کشور است.
No tags for this post.