ورود محصول‌ ایرانی به قلب بازارهای دنیا

دکتر احمد مهدوی اردکانی، عضو هیات علمی دانشکده هواپیمایی کشور و مدیر عامل شرکت پوشش های نانو ساختار در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس گفت:عمده محصول‌های شرکت ما سیستم‌های لایه نشانی در خلا است. در این سیستم‌ها فشار محفظه، یک میلیارد برابر پایین‌تر ازفشار اتمسفر می‌آید. پس از آن در خلاء به روش‌های گوناگونی اقدام به پوشش دادن سطوح مختلفی مانند فلزها، سرامیک‌ها، نیمه رساناها و…. می‌شود.

وی افزود: قطعات تولید شده در این سامانه ها در صنایع مختلف الکترونیک، اپتیک، متالوژی، نانو و…. کاربرد دارند؛ هم اکنون این شرکت با بیـش از 20 سال تجـربه در زمـینه طـراحــی و  سـاخت انــواع سیستم‌های لایه نشانی در خلأ، تمامی نیازهای مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و صنعتی کشور در زمینه ء سیستم‌های لایه نشانی در خلأ شامل انواع محـفظه‌ها ، انواع کاتـدهای اسپاتریــنگ ،لایه نشانی به  روش تبخــیر حرارتی،PLD ، انواع اتصـالات، ضخـامت سنج کریسـتالی، انواع فشـارسنج‌ها، پمپـ‌های روتاری ، توربو، انواع شیرهای خلأ و … را تامین می‌کند.

وی تولید داخلی و ارایه آسان و سریع خدمات پس از فروش، مقرون به صرفه تر بودن و کیفیت خوب را از جمله مزایایی اصلی این سیستم‌ها برشمرد و گفت: تنوع سیستم‌های لایه نشانی خیلی وسیع است و محصول‌های آن از آزمایشگاهی تا صنعتی شروع می‌شود. محصول تولیدی ما آزمایشگاهی است . ما هم اکنون به عنوان اولین شرکـت ایرانی این حوزه، موفـق به اخذ مجوز CE و ایزو 9001،2008 شده‌ایم.

این عضو هیات علمی دانشکده هواپیمایی کشور بیان کرد: رعایت این استانداردها و تلاش مستمر برای ارتقا سیستم‌ها باعث شد تا یکی از سیستم‌های ما به نام لایه نشانی اسپاترینگ  رتبه سوم بین المللی را کسب کند (دستگاه لایه نشان اسپاتیرینگ معمولا در کنار میکروسکوپ‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند)؛ هم اکنون کیفیت دستگاه ما از ژاپن، کره و آمریکا بهتر است اما هنوز نسبت به کشورهای آلمان و انگلستان عقب‌تر هستیم.

وی اظهار کرد:هم اکنون کیفیت خوب این محصول‌های باعث شده تا کشورهایی مانند استرالیا، روسیه ، هند، کشورهای عربی و تعدادی از کشورهای اروپایی خواهان استفاده از محصول‌های ما باشند. همچنین ما نمایندگی‌هایی در آفریقای جنوبی، روسیه، استرالیا و انگلیس داریم. اخیرا نیز بازار هند را فعال کرده‌ایم و قصد برند سازی و توسعه این محصول به سایر بازارهای دنیا را داریم. همچنین به تازگی از طریق نمایندگی آمریکا در کشور روسیه، خریداری برای محصول ما پیدا شده است که هم اکنون در مرحله عقد قرارداد بین دو طرفین است.

مدیر عامل شرکت پوشش های نانو ساختار، بهبود کیفیت، کارکرد خوب و صحیح، بسته بندی و ظاهر خوب محصول‌ها را مهمترین عامل موفقیت این کالا نسبت به نمونه های مشابه داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت: تمام این عوامل مانند دانه‌های زنجیر به یکدیگر متصل و وابسته هستند به عنوان مثال اگر بسته بندی محصولی ضعیف باشد و در طی حمل  گوشه‌ای از آن شکسته شده یا آسیب دیده باشد به این معناست که ما نمی‌توانیم این محصول را به خریدار خارجی خود بفروشیم و خریدار از خرید خود راضی نیست.

اردکانی ادامه داد: همه تولیدهای شرکت مراحل طراحی، آزمایش، تولید، کنترل کیفیت و بازاریابی را پشت سر می‌گذارنند. در این بین خدمات پس از فروش این سیستم‌ها از اهمیت زیادی برخوردارند. اگر دستگاه‌های صنعتی فروخته شود اما 1-2 سال  بعد با مشکل مواجه شود و تولید کننده نتواند آن مساله را حل کند به این معناست که فروشنده بازار خودش را از دست داده و برندش را خراب کرده است به همین دلیل طراحی‌ها باید به صورتی باشد که اگر مشکلی برای دستگاه در آن سوی مرز به وجود آید خریدار بتواند خیلی راحت تنها با باز و بسته کردن چند پیچ و جایگزینی قطعه آسیب دیده آن مشکل را حل کند.

 

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا