کشور به لحاظ تعداد مقالات علمی و میزان ارجاعات رشد داشته است

 دکتر 'رضا ملک زاده' روز سه شنبه در ششمین کنگره تازه ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی افزود: باید زمینه هایی را فراهم کنیم تا تولیدات علمی بتوانند به محصولات سودمند به ویژه محصولاتی در راستای ارتقای سلامت و فناوری تبدیل شوند. ملک زاده با اشاره به این که حتی امسال از لحاظ کیفیت مقالات از ترکیه نیز جلوتر بوده ایم، گفت: ما از لحاظ تعداد مقالات به ویژه در دو سال گذشته رشد چشمگیری داشته و در میزان ارجاعات نیز رشد داشته ایم.

ملک زاده همچنین با بیان این که حدود هزار و 400 شرکت دانش بنیان در ایران وجود دارد، افزود: نزدیک به 10 هزار شرکت دانش بنیان نیز در حال شکل گیری هستند. وی توضیح داد: شرکت های دانش بنیان در همه حوزه ها از جمله حوزه سلامت و بهداشت به سرعت در حال افزایش هستند.
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه دولت در این زمینه سرمایه گذاری بسیار اساسی انجام داده است، اظهار کرد: به زودی صندوق های جدید سرمایه گذاری ریسک پذیر نیز در این حوزه راه اندازی می شود.

میزان ابتلا به دیابت در استان یزد بیش از دو برابر کشور است
ملک زاده میزان ابتلا به دیابت را در کشور حدود 10 درصد جمعیت اعلام کرد و گفت: بالاترین میزان ابتلا به این بیماری در استان یزد است؛ آمار ابتلا به این بیماری در استان یزد به 24 درصد می رسد که بیش از دو برابر آمار کشوری است.
ملک زاده افزود: علاوه بر عوامل ژنتیکی، مصرف زیاد شیرینی عامل اصلی ابتلا به این بیماری در استان یزد است که توصیه می شود همه مردم در مصرف بی رویه شیرینی خودداری کنند.
وی به مردم توصیه کرد که هر شش ماه یک بار قندخون خود را کنترل کنند و با رژیم غذایی درست از ابتلا به بیماری دیابت پیشگیری کنند و همچنین در خوردن غذا حد اعتدال را رعایت کنند.
معاون وزیر بهداشت گفت: تقریبا 30 درصد افراد دارای سن بالای 40 سال قندخونی بالای 100 دارند که در آینده این افراد در معرض ابتلا به بیماری دیابت خواهند بود.
ملک زاده، رژیم غذایی غلط، پرخوری و نداشتن تحرک بدنی را مهمترین عامل بروز این بیماری دانست و افزود: بین 35 تا 40 درصد غذایی که مردم مصرف می کنند، اضافی است.
ششمین کنگره بین المللی تازه ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی از امروز 26 آبان ماه آغاز و تا 29 آبان ماه به مدت چهار روز در تالار امام بیمارستان امام خمینی (ره) تهران ادامه دارد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا