طراحی سکونتگاه مدرن در ماه و مریخ

آژانس اکتشافات فضایی ژاپن (Japan Aerospace Exploration Agency) با کمک شرکای بخش خصوصی در حوزه توسعه فن آوری تصمیم دارد که در ساخت و ساز و حفظ سکونتگاه انسانی در ماه و مریخ مشارکت کند . هر چند هنوز مشخص نیست که ژاپن تا چه حد در ماموریت های آینده ماه و مریخ حضور خواهد داشت .

پروفسور هیتوشی کانیناکا (Hitoshi Kuninaka) از استادان آژانس اکتشافات فضایی ژاپن و مسئول ساخت و ساز و حفظ سکونتگاه انسانی در ماه و مریخ در مصاحبه ای مطبوعاتی در رابطه با این پروژه اعلام کرد : « آژانس اکتشافات فضایی ژاپن تصمیم به توسعه فن آوری کاملا ژاپنی ، برای حمایت از سکونتگاه های آنجا گرفته است . »

پروفسور کانیناکا در توضیحاتش خود اظهار داشت :  « در این ماه مزایده ای به واسطه شرکت های ژاپنی با امتیاز خودروهای بدون راننده و دیگر تکنولوژی های پیشرفته ماشین آلات روباتیک برای ساخت و ساز و یا تهیه مواد  و یا استخراج آب آشامیدنی به صورت تقریبا مستقل ، آغاز می شود. »

هدف از این پروژه داشتن سیستم هایی آماده برای ارائه پشتیبانی ایجاد یک پایگاه کوچک ( با ظرفیت بین چهار تا شش نفر ) در ماه حداکثرتا سال 2030 میلادی و ساخت یک سکونتگاه در مریخ تا سال 2040 میلادی اعلام شده است .

هدف از این پروژه داشتن سیستم هایی آماده برای ارائه پشتیبانی ایجاد یک پایگاه کوچک (با ظرفیت بین چهار تا شش نفر) در ماه حداکثرتا سال 2030 میلادی و ساخت یک سکونتگاه در مریخ تا سال 2040 میلادی اعلام شده است .

قابل توجه است که آژانس اکتشافات فضایی ژاپن در نظر دارد تا ساختمانی را برای اداره کردن آزمایش های لازم در این زمینه ، در محوطه دانشگاه ساگامیهارا (Sagamihara) کاناگاوا واقع در جنوب غرب توکیو  بسازد . امکانات لازم برای این طرح شامل یک قطعه زمین چهار صد متر مربعی شنی آزمایشی است که برای تقلید از شرایط ماه و مریخ ساخته خواهد شد و سازمان فضائی  ناسا از ایالات متحده امریکا در نظر دارد تا در حدود سال 2030 میلادی یک ماموریت فضایی را در این منطقه ارائه کند به همین دلیل در حال برنامه ریزی اقدامات لازم برای آن است .

منبع
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا