ذوب بزرگترین یخچال طبیعی گرینلند

گرم شدن عمومی زمین در پی بروز تغییرات آب و هوائی ، تاثیرات متعددی در اقلیم عمومی کره زمین داشته است که یکی از مهمترین و در عین حال جدی ترین این عواقب ، ذوب یخ های مناطق قطبی و یخچال های طبیعی کره زمین است . این موضوع سبب ورود حجم زیادی آب به اقیانوس ها شده و علاوه بر ایجاد تاثیر در اکوسیستم دریائی ،  افزایش سطح آب دریاها را در پی خواهد داشت .

به تازگی سازمان فضائی ناسا با بررسی روند ذوب یخ های کره زمین در اخطاری جدی اعلام کرد که بر اساس مستندات و تصاویر دریافت شده ماهواره ای ، یکی از بزرگترین یخچال های طبیعی موجود در منطقه گرینلند و دانمارک در حال ذوب شدن و نابودی است .  در گزارش فوق برای توصیف روند ذوب این یخچال از واژه بیساری سریع یا rapid استفاده شده است .

 به تازگی سازمان فضائی ناسا با بررسی روند ذوب یخ های کره زمین در اخطاری جدی اعلام کرد که بر اساس مستندات و تصاویر دریافت شده ماهواره ای ، یکی از بزرگترین یخچال های طبیعی موجود در منطقه گرینلند و دانمارک در حال ذوب شدن و نابودی است .  گفتنی است در گزارش فوق برای توصیف روند ذوب این یخچال از واژه بیساری سریع یا rapid استفاده شده است .

گفتنی است در گزارش ناسا به صراحت اعلام شده که ذوب شدن این یخچال طبیعی می تواند عواقبی بسیار نا خوشایند و نامطلوب در دهه های بعدی بر جای گذاشته و تاثیراتی نامطلوب بر اکوسیستم کره زمین داشته باشد .

این یخچال طبیعی که Zachariae Isstrom نام دارد در حدود 5 درصد از یخ های منطقه گرینلند را در خود جای داده و 91 هزار و 780 کیلومتر مربع وسعت دارد . لازم به توضیح است که این یخچال طبیعی در سال 2012 میلادی جز یخچال های گروه شرایط مناسب glacialogically stable طبقه بندی می شد ولی با توجه به روند فعلی ذوب آن ، نام این یخچال طبیعی در فهرست یخچال های در حال ذوب با سرعت زیاد اضافه شده است .

به گفته کارشناسان ، ذوب این یخچال طبیعی می تواند سطح آب دریاها را به میزان زیادی افزایش دهد .

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا