تاثیر نوآوری بر شرکت های حاضر در پارک فناوری

امروزه نوآوری، از مهم ترین عوامل رشد اقتصادی به شمار می رود. نوآوری زمانی رخ می دهد كه ایده به صورت محصول، فر آیند یا خدمتی توسعه یابد. نوآوری یك نظام مدیریتی است كه بر رسالت سازمان تاكید دارد، به دنبال فرصت های استثنایی است و تعیین می كند كه آیا مسیر راهبردی سازمان مناسب است یا خیر.

نوآوری سازمانی تاثیر غیرمستقیم بیشتری را از طریق شدت نوآوری بر موفقیت شركت ها دارد و شدت نوآوری بیشترین تاثیر را بر موفقیت شركت ها دارد

نوآوری معیارهای موفقیت را معلوم می كند و نیز به دنبال فرصت های جدید است. از طرفی توسعه شركت های دانش بنیان یكی از راهبردهای مهم و اثرگذار جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است و این شركت ها نقش تاثیرگذاری در توسعه اقتصاد دانش بنیان دارند. در این راستا پژوهشی بومی انجام شده است که در این تحقیق تاثیر نوآوری سازمانی و نوآوری مدیریتی در موفقیت شركت های دانش بنیان بررسی شده است.

هدف كلی این پژوهش، بررسی تاثیر نوآوری سازمانی و نوآوری مدیریتی در موفقیت شركت های دانش بنیان مستقر در پارك علم و فناوری گیلان است. بررسی و توصیف اطلاعات به دست آمده از پرسشنامه با استفاده از شاخص های فراوانی و درصد فراوانی، بررسی فرضیه های پژوهش و وجود روابط بین متغیرهای پژوهش با استفاده از آزمون برازش مدل با استفاده از شاخص های برازندگی نرم افزار LISREL انجام شد.

تحلیل ها بیانگر تایید تمامی فرضیه های این تحقیق بود. نتایج نشان داد كه نوآوری سازمانی و نوآوری مدیریتی در موفقیت شركت های دانش بنیان تاثیر دارند. نتایج همچنین نشان داد نوآوری سازمانی تاثیر غیرمستقیم بیشتری را از طریق شدت نوآوری بر موفقیت شركت ها دارد و شدت نوآوری بیشترین تاثیر را بر موفقیت شركت ها دارد.

منبع: مرتضی اسدپور، مهناز كارگر، 1394، بررسی تاثیر نوآوری سازمانی و نوآوری مدیریتی در موفقیت شركت های دانش بنیان مورد مطالعه: شركت های دانش بنیان مستقر در پارك علم و فناوری گیلان. فصلنامه رشد فناوری، سال یازدهم، شماره 43.

لینک منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا