رشته تصویربرداری مغز نیاز به سرمایه گذاری مالی دارد

 دکتر رضا ملک زاده امروز شنبه درحاشیه دومین کنگره بین المللی نقشه برداری مغز در جمع خبرنگاران افزود:در زمینه پیشرفت علم تصویر برداری مغزی از رشد مناسبی برخوردار نبوده ایم و باید در این زمینه تحقیقات گسترده ای صورت گیرد.دراین زمینه مرکزی تاسیس شده است که محققان با انجام کارهای تحقیقاتی بتوانند به دستاوردهای بالاتری دسترسی پیدا کنند.
ملک زاده اظهار کرد:15 سال گذشته در دانشگاه هند در خدمت دکتر عباس علوی بودیم که افتخار بسیار بزرگی برای ما است؛ چرا که وی توانسته در جهان در زمینه تصویربرداری از مغز جزو اولین افراد مطرح باشد و این تکنولوژی را در دنیا جا بیاندازد.ما فکر می کنیم این رشته بسیار مهم است و باید تلاش کنیم تا در مقیاس های بزرگتر در ایران و به وسیله جوانانمان آن را پیش ببریم .
وی ادامه داد:پروفسور علوی برای اولین بار در جهان دانش و دستگاه دقیق تر پت اسکن را برای تشخیص بیماری مغز و اعصاب ارایه کرد که امیدواریم با حضور در ایران تجربیات و علم خود را در اختیار جوانان و دانشجویان ما قرار دهند.
به گزارش ایرنا،در این کنگره دکتر ملک زاده اولین مدال افتخاری موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی را به پروفسور علوی اعطا کرد.دومین کنگره بین المللی تصویر برداری مغز در روزهای 23 تا 25 آبان در بیمارستان میلاد در حال برگزاری است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا