واقعیت افزوده به عنوان دفترچه راهنمای خودرو
کمپانی هیوندای به تازگی برای آموزش اطلاعات مختلف خودروهای خود به کاربران از تکنولوژی واقعیت افزوده (Augmented reality) استفاده کرده است. این کمپانی خودروسازی در این هفته بیان کرده است که این نرم افزار که جایگزین کتابچه راهنمای سابق شده، برای دستگاه های مجهز به سیستم عامل اندروید و iOS ساخته شده است.
این سیستم برای بیش از 90 درصد از تلفن هالی همراه هوشمند و تبلت های جهان قابل دسترسی خواهد بود و به همین دلیل نیز این این نرم افزار هم اکنون به طور رایگان در دسترس است و می تواند از طریق آی تیونز یا گوگل پلی به آن دسترسی یافت.
نرم افزار راهنمای بصری هیوندای به راحتی بر روی تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها اجرا شده و اطلاعات مفیدی را در زمینه تعمیرات، نگهداری و ویژگی های خودرو به کاربران می دهد. هیوندای بیان کرده است که این برنامه در ابتدا تنها اطلاعات سوناتا 2015 را ارائه خواهد کرد اما به زودی سایر مدل ها نیز به آن افزوده خواهند شد.
در این برنامه 82 فیلم مربوط به چگونگی انجام کارهای مربوط به خودرو، شش تصویر سه بعدی از مناطقی مانند موتور خودرو و 50 راهنمای مربوط به جزئیات خودرو گنجانده شده است و می توان به کمک این بخش ها به راحتی کاربری قسمت های مختلف خودرو را یاد گرفت.
این اولین باری نیست که کتابچه راهنمای طراحی شده برای صاحبان خودروها به صورت دیجیتالی در می آید و بر اخلاف ادعای هیوندای این تنها کتابچه راهنمایی نیست که در آن از تکنولوژی واقعیت افزوده استفاده می شود بلکه کمپانی خودرو سازی اوپل (Opel) نیز سابقا از این دسته از نرم افزار ها برای آموزش کاربران خودروهای خود استفاده کرده است. با این وجود باید گفت که سیستم ارائه شده توسط هیوندای در مقایسه با سیستم شرکت اوپل، بسیار کامل تر و گسترده تر و کاربردی تر است.
این سیستم برای بیش از 90 درصد از تلفن هالی همراه هوشمند و تبلت های جهان قابل دسترسی خواهد بود و به همین دلیل نیز این این نرم افزار هم اکنون به طور رایگان در دسترس است و می تواند از طریق آی تیونز یا گوگل پلی به آن دسترسی یافت.
No tags for this post.