ساخت سوپرکامپیوتر همراه

پردازش سریع داده ها به عنوان یک نیاز بسیار بزرگ صنایع در دنیای امروزی محسوب می شود ولی استفاده از سوپرکامپیوترها را می توان تنها راهکار این امر به حساب آورد. حال ابعاد بزرگ سوپرکامپیوترها و هزینه بالای تولید و نگهداری آنها عملا موجب شده است تا این محصولات به تجهیزاتی بدل گردند که تنها در اختیار مراکز محدودی قرار دارند. دانشمندان تلاش بسیاری برای ساخت سوپرکامپیوترهای کوچک داشته اند ولی کمتر در این زمینه توفیقی به دست آورده اند.

کیت TX1 جایگزین Nvidia TK1 می شود که در سال گذشته عرضه شده بود. این ابر کامپیوتر کوچک را می توان نخستین سوپرکامپیوتر همراه در جهان به حساب آورد.

با این وجود ایده های خلاقانه برای تولید سوپرکامپیوترهای جدید را نمی توان اندک دانست، برای نمونه آن دسته از سازندگان سخت افزار کامپیوتری که به دنبال راه بسیار سریعی برای افزودن یادگیری ماشینی به دستگاه های خود هستند می توانند از شرکت Nvidia کمک بگیرند. این کمپانی که بیشتر به خاطر تولید پردازنده های گرافیکی خود مشهور است اعلام کرده است که ماژول های توسعه ویژه ای به نام Jetson TX1 را ارائه خواهد کرد که دارای قابلیت یادگیری ماشینی هستند.

این دستگاه زمان مورد نیاز برای ساخت ماشین های متکی بر محاسبات را کاهش می دهد. برای نمونه پهپاد های خودکار را می توان از این دست ماشین های محاسباتی به حساب آورد. کیت TX1 جایگزین Nvidia TK1 می شود که در سال گذشته عرضه شده بود. این ابر کامپیوتر کوچک را می توان نخستین سوپرکامپیوتر همراه در جهان به حساب آورد.

شایان ذکر است که قیمت گذاری این محصول توسط انویدیا انجام شده است و قرار است تا خرید این محصول با پرداخت رقم 600 دلار ممکن باشد ولی انویدیا به سراغ راهکاری برای استفاده علمی این ساختار نیز رفته است و محققان و دانش آموزان می توانند از 50 درصد تخفیف برای خرید آن برخوردار شوند.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا