مکانیزم یادگیری بهتر برای هوش مصنوعی

هوش مصنوعی و فرایند یادگیری آن برای دانشمندان بسیار هم تلقی می شود و به همین دلیل نیز شرکت های مختلف بودجه های تحقیقاتی بزرگی را به این زمینه کاری اختصاص می دهند. در این میان هوش مصنوعی برخلاف بسیاری از امکانات دیگر موجود در سیستم های کامپیوتری تنها جنبه نرم افزاری داشته و به همین دلیل نیز تنها عرضه نرم افزارهای جدید در این زمینه می تواند به جهش های بزرگ منتهی شود.

لازم به ذکر است که فناوری machine learning هم اکنون در موتور جستجوی گوگل، تصاویر گوگل و سیستم مدیریت پست الکترونیکی گوگل یا همان جی میل مورد استفاده قرار می گیرد.

در همین راستا به تازگی کمپانی گوگل به تازگی از ساخت نرم افزاری خبر داده است که سرعت یادگیری رایانه ها را به چند برابر افزایش می دهند. این نرم افزار که "TensorFlow" نام گرفته است یکی از شاخه های هوش مصنوعی " یادگیری ماشین" یا "machine learning" است. لازم به ذکر است که فناوری machine learning هم اکنون در موتور جستجوی گوگل، تصاویر گوگل و سیستم مدیریت پست الکترونیکی گوگل یا همان جی میل مورد استفاده قرار می گیرد.

کمپانی های بزرگ در زمینه فناوری مانند گوگل، فیس بوک و آمازون، همگی برای ارائه بهتر خدمات خود نظیر جستجوی هوشمند، ساختار هوشمند تبلیغاتی و ارائه پیشنهاد های در زمینه محصولات خود از فناوری machine learning استفاده می کنند. این فناوری هم اکنون وارد قلمرو پیچیده ای شده است و محققان با استفاده از آن مدل های کامپیوتری جدیدی را خلق می کنند که می تواند محیط اطراف خود را دیده و درک کند.

نرم افزار TensorFlow نیز از فرایند شناسایی اجسام توسط مغز انسان الگو برداری شده است و می تواند برای اهداف پژوهشی و کاربردی مورد استفاده قرار گیرد. گوگل این نرم افزار را به عنوان شروع بزرگی برای پیشرفت فناوری جهانی می داند. لازم به ذکر است که این نرم افزار متن باز بوده و به این ترتیب توسعه دهندگان می توانند آن را مطابق با زمینه تحقیق خود تغییر دهند.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا