نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ایران، جزو ۹ کشور موفق در کاهش مرگ و میر مادران

سازمان ملل متحد و سازمان جهانی بهداشت در گزارشی با اعلام این خبر افزودند: آمار مرگ و میر مادران در سرتاسر جهان در یک دوره 25 ساله 43 درصد کاهش یافت که علت اصلی آن دسترسی به خدمات بهداشتی بهتر در زمان بارداری و وضع حمل ، و نیز دسترسی به خدمات بهداشتی در زمینه روابط جنسی و تولید مثل و تنظیم خانواده است.

فلاویا باسترئو Flavia Bustreo، معاون مدیرکل بهداشت خانواده، زنان و کودکان در سازمان جهانی بهداشت گفت:«در 25 سال گذشته ، خطر مرگ زنان به سبب مسائل مرتبط با بارداری تقریبا نصف شده است.»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کشورهای عضو سازمان ملل در سال 2000 وعده دادند در چارچوب اهداف توسعه هزاره  آمار مرگ و میر مادران هنگام بارداری، وضع حمل یا تا شش هفته پس از وضع حمل را تا سال 2015 تا 75 درصد کاهش دهند.

در گزارش سازمان ملل و سازمان جهانی بهداشت گفته شد کشورهای مالدیو، بوتان، کامبوج، کیپ ورده ، تیمور شرقی، ایران، لائوس، مغولستان و رواندا این آمار را بین 78 تا 90 درصد کاهش داده اند.

این گزارش افزود: در سطح جهانی آمار مرگ و میر مادران از حدود 532 هزار مورد در سال 1990 امسال با 43 درصد کاهش به 303 هزار مورد رسید.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل